Októberben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már rábólintott az amerikai székhelyű Andretti Global Forma–1-es csatlakozására. Azt 2025-től vagy 2026-tól tervezte az expilóta tulajdonos, az 1991-es CART-bajnok Michael Andretti, az 1978-as F1-es világbajnok és a csapathoz szintén szorosan kötődő Mario Andretti fia. Korábban ő jelentette be, hogy
a General Motors által birtokolt Cadillac márkával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának.
Az F1 irányítói azonban szerdán elutasították a csatlakozást, így a következő két évben is marad 10 csapatos a versenysorozat.
A Forma–1 vezetése ugyan az Andretti 2028-tól történő csatlakozását nem zárta ki teljesen, megpróbálta megindokolni, miért csak legfeljebb négy év múlva kerülhet be a sportágba a csapat. Az érvek meglehetősen furcsára és kifogásolhatóra sikeredtek, ezek közül gyűjtöttük össze a legérdekesebbeket.
Az FIA ellen is szól a döntés?
A felsorolt érvek meglehetősen szigorúak, hiszen látszik, hogy gyakorlatilag semmi esélye nem volt az Andrettinek kipróbálnia magát a sportágban, hiszen a Forma–1 makacsul akar ragaszkodni a tízcsapatos rendszerhez. Határozottan állítják, hogy (a múlt alapján – figyelmen kívül hagyva például a 2009-es Brawn GP-t) az Andretti úgysem lenne sikeres, így pedig nincs is értelme csatlakoznia a sorozathoz – noha nem lehetnek teljesen biztosak abban, hogy a számukra feltételül szolgáló dobogós helyek és futamgyőzelmek nélkül telne a debütáló év. (És ha mégis, az Audi 2026-os csatlakozását vajon azért engedték, mert náluk teljesen biztosak, hogy azonnal hatalmas sikerek jönnek?) Persze az is elképzelhető, hogy az F1 irányítói az Andretti mellett az FIA-val is ki akartak szúrni, hiszen a két szervezet között a közelmúltban nem volt a legjobb a kapcsolat.Az F1-re az elmúlt időszakban már rendkívül felkészülő Andretti családból Mario a bejelentés után tömören írta le a véleményét a Forma–1 döntéséről.
Le vagyok sújtva. Nem fogok semmi mást mondani rá, mert nem is találok más szót, csupán azt, hogy lesújtó
– fogalmazott az 1978-as világbajnok.
A csapat pedig szerdán este hivatalos közleményben jelezte, hogy az Andretti és a Cadillac egyaránt határozottan nem ért egyet a Forma–1 bejelentésével.