Az Alpine a tavalyi F1-es autóján rengeteget változatott, a hírek szerint csak a kormánykerék maradt meg az előző konstrukcióból, ám a motorjuk jóval gyengébb a riválisokéhoz képest, akár 30 lóerő is lehet a lemaradásuk. Matt Harman műszaki igazgató elmondta, hogy ezen a fontos területen minden tőlük telhetőt megtesznek a javulásért.
Tudjuk, hogy az erőforrás széles területen van hitelesítve, de ez nem jelenti azt, hogy teljesen lefixált, elég sok dolog van, amit tehetünk,
hogy az erőforrás a lehető legjobban legyen telepítve az autóba, nagyon fontos, hogy így tegyünk" - árulta el a szakember.
"Sok számítást végeztünk azzal, hogyan lehet a motorral jó munkát végezni, például a felfüggesztésbe építettük a kipufogó kivezető részét a váltó körül, hogy kisebb legyen a nyomáscsökkenés. Így minden munka, amit az erőforrás végez, a főtengelynél, tehát a hátsó kerekeknél fejti ki a hatását. Emellett az ERS-t, az akkumulátort is hátrébb tettük, hogy jobb legyen a súlyeloszlás" - tette hozzá Harman, aki elárulta, hogy a szárnyakon és az oldaldobozokon, de még az autó belsejében is komoly változások történtek a légáramlatok terelését illetően, ami segíthet a motorból is kihozni a legtöbbet.
Nagyon agresszív megközelítést választottunk. Szerintem már a bahreini teszten látni fogjuk, mi lesz belőle, de kíméletlenül fejleszteni fogjuk az autót.
Pokoli nagy potenciál van benne és még messze nem sajtoltunk ki belőle mindent" - mondta az Alpine műszaki igazgatója.