Kövesse velünk az eseményeket!
Köszöntjük Olvasóinkat a Szaúd-arábiai Nagydíj élő közvetítésében! Az eddigi három dzsiddai futamból egyet-egyet nyert Hamilton, Verstappen és Pérez, ám a hollandnak jó esélye van, hogy duplázzon. A legutóbbi 19 versenyből 18-at megnyerő, pole-ból induló Verstappen a 100. dobogóját is megszerezheti, amellyel csatlakozna Hamiltonhoz, Schumacherhez, Vettelhez, Alonsóhoz, Prosthoz és Räikkönenhez a "századosok" mezőnyébe.
Eddig egyedül 1972-ben volt olyan, hogy egy szezonon belül egymás után két szombaton is Forma–1-es futamot rendezzenek. Szintén 1972-ben volt utoljára olyan, hogy egy pilóta (Arturo Merzario) a Ferrari színeiben debütáljon a sportágban. Most mindkettőre ismét példát láthatunk Szaúd-Arábiában, hiszen múlt héten is szombaton volt a futam, Oliver Bearman pedig debütál Carlos Sainz helyén.
Az eddigi három Szaúd-arábiai Nagydíjon egyetlen olyan dobogós volt, amikor az illető nem az első két sor valamelyikéből indulva végzett a legjobb háromban. A kivételt Verstappen jelenti, aki tavaly műszaki hiba miatt csak 15. lett az időmérőn, mégis másodikként zárt a versenyen. Nem véletlen tehát, hogy a Verstappen-Leclerc-Pérez-Alonso négyes a legnagyobb esélyese a dobogós helyeknek.
Ocon, Gasly és Magnussen is mindig pontot szerzett eddig Dzsiddában, most jó eséllyel mindhárom sorozat megszakad. Ahogy az is meglepő lenne, ha Hülkenberg itt szerezne pályafutása során 100. alkalommal F1-es ponto(ka)t.
A Pirelli szerint az egykiállásos stratégia lehet nyerő, amely második etapján kemény keverékű gumik kerülnek fel az autóra. Hamarosan kiderül, ki milyen abroncsokon indul.
A villámgyors, szűk, utcai pályán száraz időben rendezik a futamot, de ez az elmúlt idényekben sem volt akadály: eddig minden évben volt legalább egy biztonsági autós fázis Dzsiddában (összesen 5 SC és 4 VSC-fázis).
Száraz időben, 26 fokos levegőn, 32 fokos aszfalton, 61 százalékos páratartalomban kezdődik majd meg a Szaúd-arábiai Nagydíj.
Lekerültek a gumipaplanok: Bearman és Bottas a lágyakon, a többiek a közepeseken kezdenek.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 50 körös versenynek. Emlékeztetőül a rajtsorrend:
Verstappen, Leclerc, Pérez, Alonso, Piastri, Norris, Russell, Hamilton, Cunoda, Stroll,
Bearman, Albon, Magnussen, Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Ocon, Gasly, Sargeant, Csou.
Gasly panaszkodott a váltójára, kérdés, el tud-e indulni.
Pérez megelőzte Leclerc-t, de a monacói visszajött a második helyre. Norris valószínűleg kiugrott a rajtnál, büntetést kaphat. Az első nyolcban nincs változás. Gasly elindult, de rögtön a bokszba rendelte a csapata, nem lesz folytatás számára.
Piastri előzte meg a spanyolt, ez az egyetlen pozícióváltozás az élmezőnyben.
Leclerc DRS-távolságra van tőle, Pérez viszont nyithatja, így zárkózik a monacóira. Stroll megelőzte Cunodát, akit Bearman üldöz.
Pérez könnyedén megelőzte Leclerc-t, Norris pedig a felvételek alapján egyértelműen kiugrott a rajtnál, így büntetésre számíthat.
Stroll Aston Martinja a falban, bejön a biztonsági autó. Verstappen 2,7 másodperces előnye így elolvad. Mögötte Pérez, Leclerc, Piastri, Alonso, Norris, Russell, Hamilton, Cunoda és Bearman a sorrend.
Az élmezőnyből Norris és Hamilton kivételével mindenki kemény abroncsokra váltott, kihasználva, hogy kevesebb időt veszít a bokszban.
Stroll korán kanyarodott, eltalálta a falat, majd elvesztette az uralmát az autója felett.
Norris, Verstappen és Hamilton az első három, a holland friss keményeken köröz. Gond (és előzés) nélkül eljöttek az új rajtnál, ahogy mögöttük is a többiek.
Nem vitás, hogy Norris bemozdult, de talán épp annyira, hogy a rendszer még nem érzékelte ezt. Legalábbis a 11. körig semmilyen jelzés nem érkezett, de most kiírták, hogy észrevették a rossz rajtot. Ez sok jót nem jelent számára.
Verstappen megelőzte Norrist, Pérez pedig Hamiltont. Mögöttük Leclerc, Piastri és Alonso, ők hárman is voltak már a bokszban.
Nem vizsgálják tovább Norris kiugrását, megúszta a brit. Majd kiderül, mivel magyarázzák...
Pérezt a bokszkiállásnál ráengedték Alonsóra, ezért 5 másodperces időbüntetést kap a mexikói. Jelenleg a harmadik, Norris mögött és Leclerc előtt.
Magnussennek is bűnhődnie kell, az újraindítás után Albonnal ütközött, ezért 10 másodpercet kap.
Verstappen, Norris, Pérez, Leclerc, Hamilton, Piasttri, Alonso, Russell, Hülkenberg és Bearman az első tíz sorrendje. Norris, Hamilton és Hülkenberg még nem volt a bokszban.
Piastri üldözi vehemensen az ötödik helyért. Ha nincs újabb megszakítás, Hamilton (és Norris) sok jóban nem reménykedhet, így ezzel a feltartással most Piastri rosszul jár.
Nem bírja megelőzni Norrist, így pedig Pérez máris kiautózta vele szemben az öt másodpercet. Piastri sem bír Hamiltonnal, Magnussen pedig kapott még egy időbüntetést, ezúttal a Cunodával szembeni esetért.
Verstappen 7 másodperccel vezet Pérez, további 7-tel a még kiállásra váró Norris előtt. Mögöttük Leclerc, Hamilton, Piastri, Alonso, Russell, Bearman és Hülkenberg a sorrend a pontszerző helyeken.
Leclerc elment Norris mellett, 8 másodperces hátrányból üldözheti Pérezt. Norris, Hamilton, Hülkenberg és Csou továbbra is kivár a bokszkiállással.
Megelőzte Magnussent, majd rosszul védekezett, így nemcsak a dán előzte vissza, de Ocon is elment mellette.
Magnussen addig tartotta fel a többieket, amíg Hülkenberg ki nem autózott hozzá képest egy bokszkiállásnyi előnyt. Ki is jött a német, és visszajött a dán elé, a 11. helyre. Csou kiállása után ebből pontszerzés lehet, Hülkenberg pályafutásának 100.-ja.
Norris és Csou a pályán maradt, Hamilton viszont kijött a bokszba, és lágyakra váltott. A Mercedes brit pilótája Bearman mögé, a kilencedik helyre jött vissza.
Norris kerékcseréje lassúra sikeredett, így alig valamivel jött ki Hamilton elé a szintén lágy gumikon. Ők ketten karöltve üldözhetik Bearmant a hetedik helyért.
Cikk-cakkban vezetett Hamilton előtt, megkapta az utolsó figyelmeztetést. Úgy tűnik, Norris feltartja Hamiltont, ez pedig Bearmant segíti.
Verstappen, Pérez, Leclerc, Piastri, Alonso és Russell az első hat sorrendje, ez már jó eséllyel nem változik. Mögöttük Bearman, Norris és Hamilton nagyon közel van egymáshoz, az ő csatájukról szólhatnak az utolsó körök. Hülkenberg a tizedik, őt sem veszélyezteti igazán senki.
Bearman két másodperccel vezet Norris előtt, akinek 1,2 másodperc az előnye Hamilton előtt. Két kör van hátra.
Verstappen bő 7 másodperccel előzte meg Pérezt, amiből végül 12 lesz a mexikói büntetése miatt. Pérez így is bő 5 másodperccel Leclerc előtt zár.
Piastri, Alonso, Russell, Bearman, Norris, Hamilton és Hülkenberg szerzett még pontot, azaz nem volt változás a hajrában. Leclerc-é lett a leggyorsabb körért járó plusz pont, az utolsó körben megcsinálta a monacói. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk! A szezon két hét múlva, az Ausztrál Nagydíjjal folytatódik.