Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Kínai Nagydíj első és egyetlen szabadedzésének élő közvetítésében! Egyetlen, ugyanis Sanghajban a szezon első sprintfutamos hétvégéje jön, éppen ott, ahol 2019 óta nem járt a mezőny. Így aztán a sokak számára ismeretlen pályán, nehéz tapadási viszonyok között jön az egyetlen gyakorlás úgy, hogy néhány órán belül jöhet az esőzés is.
2004 és 2019 között mindig volt Kínai Nagydíj, 2020 és 2023 között viszont a koronavírus-járvány miatt elmaradt.
Az új formátum értelmében a szabadedzést követően, magyar idő szerint pénteken 9:30-tól majd a sprintkvalifikációra kerül sor.
„A versenyzői eligazításon közöltük az FIA és a Forma-1 vezetőivel, hogy nem volt jó választás négy-öt év távollét után sprintversenyt tenni erre a pályára. Egyetlen órányi edzés után megyünk az időmérőre, tudva, hogy a kopólemezre vonatkozó szigorú szabályok mellett akár egyetlen huppanó is milyen problémákat okozhat. Hallottuk, hogy újraaszfaltozás is zajlott, szóval akár Isztambul 2.0-val is szembesülhetünk. Remélem, nem így lesz. Sok lesz a bizonytalansági tényező, ami talán az otthon ülő nézőknek izgalmas lesz, de a mérnökök és a versenyzők számára már kevésbé. Szerintem ezt a kockázatot nem vállalva normál hétvégét kellene futnunk” – nyilatkozta korábban Carlos Sainz a teljes mezőny véleményét hangoztatva, megjegyzésével utalva a 2020-as Török Nagydíjra, amikor a beugró pálya új aszfaltján alig tapadtak az autók. Akkor esett is az eső, ami most sem lesz kizárt a hétvége akár több szakaszán sem.
22 fokos a levegő, 39 fokos az aszfalt hőmérséklete Sanghajban. A páratartalom 25 százalékos, de az ég részben felhős, és órákon belül esőt jósolnak.
Ocon és a két Haas gurult ki elsőként a bokszból, de már a hazaiak Csou-nak is szurkolhatnak.
Verstappen 1:39,497-es idővel vezet közepes keverékű gumikon, de ez még minden, csak nem fontos. A két Ferrari kivételével mindenki az első öt percben a pályára gurult.
"Nem jó a tapadás, de nem is annyira rossz" – ez a hazai pályán versenyző Csou véleménye.
A két Alpine nyitott lágy abroncsokon, a többiek nagyjából fele-fele arányban döntöttek a közepes és a kemény között az első próbálkozásukon. Verstappen 1:39,110-re javított, mögötte Pérez és Hülkenberg áll. A Ferrarik is a pályán, ők is lágyakon.
A magyarázat: felgyulladt a pálya melletti füves rész a 7-es kanyarnál!
Közben sikerült eloltani a tüzet, így jöhet is a folytatás.
Már szűk öt perce újraindították az edzést, de a mezőny fele még nem tért vissza a pályára. A Ferrarik igen, Sainz javított is valamennyit a lágyakon.
Elfékezte az utolsó kanyart, így tulajdonképpen besodródott a bokszbejárathoz, ahonnan már nem volt visszaút. A 17. helyen áll a brit pilóta, Russell a 20. pozícióban van.
Ráéreztek a pályára, Leclerc és Sainz átvette az első két helyet a Red Bulloktól.
Hamilton Norrist hibáztatta a kisodródásáért, aki a versenymérnöke szerint valójában Piastri volt. Majd Hülkenberg is jelentette, hogy feleslegesen akarnak versenyezni ellene. Hiába, mindenki a pályán, és mindenki szeretné tesztelni a határokat. A két Ferrari továbbra is a két Red Bull előtt vezet.
A két Red Bull továbbra is a közepes gumikat nyüstöli, de ez most versenyszimulációnak tűnik. A Mercedesek a 7. és a 9. helyre javítottak a keményeken. A Ferrarik és a Williamsek visszatértek a bokszba.
Piastri és Alonso is hasonlóan járt, mint korábban Hamilton, nekik is nehezükre esett megtalálni a megfelelő féktávot a bokszbejárat előtt. A Leclerc-Sainz-Verstappen-Pérez sorrend az élen már nem változatlan, Sargeant ugyanis a második helyre lépett a lágyakon.
Albon átvette a vezetést, méghozzá három lila szektorral, 861 ezredes előnnyel. Tíz perc van hátra, jöhetnek a valódi gyors körök?
Verstappen 1:36,660-as ideje a lágyakon már mérvadónak tekinthető. Ezzel vezet a holland Pérez előtt 5, Albon előtt 6 tizeddel.
Piastri áll most az élen, Norris pedig két lila szektor után a forgalom miatt a bokszba hajtott.
Az élen végül az Aston Martin kanadai pilótája, Lance Stroll zárt 1:36,302-es idővel, mögötte Oscar Piastri és Max Verstappen végzett az egyetlen sanghaji gyakorláson. A két Mercedes és Alonso a mezőny második felében zárt, de lágy abroncsok kipróbálása nélkül.
Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval hamarosan, a sprintkvalifikációval 9:30-tól jelentkezünk!