Április 19. és 21. között Sanghajban rendezik meg a 2024-es Forma–1-es szezon ötödik versenyhétvégéjét, a 2019 után visszatérő Kínai Nagydíjat. Az év első sprinthétvégéjére kerül sor a helyszínen, amely lebonyolítása módosult tavalyhoz képest. Egyetlen szabadedzés után még pénteken jön a sprintidőmérő, ami a szombat délelőtti sprintfutam rajtrácsáról dönt, majd szombat délután a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét meghatározó kvalifikációt bonyolítják le a sprinthétvége során.
A rég nem használt sanghaji pályán azonban az egyetlen gyakorlási lehetőség kevésnek bizonyulhat, elsősorban a megfelelő hasmagasság beállítása kapcsán. Tavaly az austini sprinthétvégén Lewis Hamilton és Charles Leclerc ennek is köszönhetően jutott utólag a kizárás sorsára, és ugyan idén a sprintfutam és az időmérő közti időszakban felszabadítják az autókat a parc fermé-szabályok alól, Carlos Sainz szerint Sanghajban így is fennáll a kizárások veszélye.
„A versenyzői eligazításon közöltük az FIA és a Forma-1 vezetőivel, hogy nem volt jó választás négy-öt év távollét után sprintversenyt tenni erre a pályára. Egyetlen órányi edzés után megyünk az időmérőre, tudva, hogy
a kopólemezre vonatkozó szigorú szabályok mellett akár egyetlen huppanó is milyen problémákat okozhat.
Hallottuk, hogy újraaszfaltozás is zajlott, szóval akár Isztambul 2.0-val is szembesülhetünk. Remélem, nem így lesz – idézte a ferraris Carlos Sainz szavait a Racingline, utóbbi megjegyzésével utalva a 2020-as Török Nagydíjra, amikor a beugró pálya új aszfaltján alig tapadtak az autók. – Sok lesz a bizonytalansági tényező, ami
talán az otthon ülő nézőknek izgalmas lesz, de a mérnökök és a versenyzők számára már kevésbé.
Szerintem ezt a kockázatot nem vállalva normál hétvégét kellene futnunk.”
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.