Az elsősorban az oldaldoboz és a motorvédő lemez megváltozott filozófiája köré épülő SF-24-es karosszériájának többi része is átalakul, hogy a Ferrari nagyobb nyomást helyezzen a Red Bullra és megpróbálja lerázni a rohamtempóban fejlődő McLarent - írja a Motorsport.
A csapat - melynek oldaldobozán a légbeömlő alsó fele nyúlt ki az év elején - immár a felső szegélyt húzta ki, úgy, ahogy a Red Bull is, azonban míg a Red Bull a lehető legjobban összezsugorította a nyílást, a Ferrarinál ez nagyobb még.
A lap szerint eközben a
függőleges légbeömlő a váz mellett egybeolvad a fenti fő elemmel, így egy nagy nyílás lett belőlük, mint az idei Alpine és a Mercedes esetében.
Ennek következménye, hogy eltűnik a glória hátsó lábánál a függőleges légbeömlő kivezetése és megváltozik az itteni szárnyacska alakja, egy, a kobrák nyakára hasonlító alakú lemez uralja ezt a területet.
Meghosszabbították a visszapillantó tükrök kifelé vezető szárát is, hogy a légáramlatokat az oldaldoboz felső felülete felé tereljék. Az oldaldoboz alakja is megváltozott egyébként, hasa alatt jóval nagyobb hely van, így a Ferrari tervezői az oldalát és csípővonalát is átmunkálhatták, hogy jobban működjön együtt a padlólemez alatta lévő szakaszával.
Ezek a külső változások kétségtelenül az SF-24 belsőségeinek átrendezésével is jártak, a hűtők és az erőforrás egyéb kellékeit új helyre kellett kölzöztetni vagy teljesen újratervezni. Ennek következményeként a motorvédő lemez is átalakult,
a korábbi, polcszerű részre helyezett redőnyszerű szellőzés helyett egy nagy kivezetés van az elem közepén, míg a hátsó része leszűkül, hogy több hely legyen a kivezetett meleg levegőnek.
Könnyen lehet, hogy ezen újdonságok egy része már Kínában és Miamiban elérhető lehetett volna, azonban a sprinthétvégék és az ezekkel járó limitált tesztelési lehetőség miatt valószínűleg úgy döntöttek, Imola lesz a megfelelő ennek a nagy lépésnek a bevezetésére, lesz ugyanis idejük rendesen felmérni, pontosan mivel is van dolguk.
Ezzel a lépéssel a csapat jó alapot tehet le a szezon következő fázisára, már amennyiben a szimulátorban látottak a való életben is visszaköszönnek. Egy másik teszten közben az FIA sárvédőit is kipróbálták Arthur Leclerc és Oliver Bearman segítségével.
A fioranói pályát mesterségesen vizessé tették, Arthur Leclerc pedig Bearman elé állt, hogy segítsenek felmérni, milyen mértékű láthatóságot lehet elérni a teljesen vizes pályán a kerékvetők segítségével – ilyen körülmények között több gondot okoz a láthatóság, mint a tapadás hiánya.
Már tavaly Silverstone-ban elkezdtek kísérletezni a sárvédőkkel, akkor viszont olyan rossz eredmények születtek, hogy el is vetették őket.
Fioranóban viszont már egy más koncepciót láthatunk: az első és a hátsó kereket is egy karbonkosárral burkolták be, ami teljesen körbeveszi a gumit. Úgynevezett „ablakok” is vannak a gumikon, amelyeket a nap során jobban kinyitnak vagy bezárnak, hogy felmérjék az abroncs viselkedését, a vízelvezetést és a permet áramlási sebességét az adott pilóta mögött haladó versenyző számára.
A Motorsport.com olasz kiadása úgy tudja, hogy ez még csak egy extrém kísérlet, nem pedig egy végleges megoldás, és lehetséges, hogy a „szárnyak” is eltávolíthatóak lesznek oldalról. A cél most az lehet, hogy kiderüljön, mennyire lehet kinyitni az „ablakokat”, mielőtt még nagymértékben romlana a láthatóság.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.