A Forma-1-es világbajnoki sorozat legutóbbi három futamán egyetlen győzelmet (Emilia-Romagna Nagydíj), valamint egy második helyet (Miamiban Max Verstappen) tudott felmutatni az elmúlt két szezonban a sorozatban egyeduralkodónak számító osztrák csapat, ami merőben szokatlan a szurkolók, és alighanem a dolgozók számára is.
Az egyéni vb-címvédő, Max Verstappen mondjuk 169 ponttal így is vezeti a pontversenyt 31 ponttal megelőzve Charles Leclercet,
ahogy a konstruktőri pontversenyben is ők az elsők (276-252 a Ferrarival szemben), de jól látszik, hogy a két legnagyobb rivális, azaz a Scuderia és a McLaren idén már ott lihet a Red Bull nyakában. A helyzet pedig arra késztette a szexuális zaklatási botránya után lassan ismét a munkába visszazökkenő Christian Horner csapatfőnököt, hogy megnyugtató szavakkal tisztázza a helyzetet.
"Tény, hogy a McLaren hatalmasat lépett előre és a Ferrari fejlődése is látványos. De várjuk ki a következő két-három versenyt, mert még csak most jön az idény neheze. Majd meglátjuk, hogy mit hoz Montreal, Barcelona, Ausztria vagy éppen Silverstone. A világbajnoki idény ugyanis nem sprint, hanem sokkal inkább egy maraton" - mondta Horner, utalva arra, hogy minden idők leghosszabb szezonjában nyolc futam után még csak a világbajnoki sorozat harmadánál tartanak.
A Red Bull idénye szemmel láthatóan nem lesz olyan sima, mint az előző két évben volt, és ezt már februárban sejteni lehetett, amikor napokkal az új versenyautó bemutatása előtt kirobbant az F1 elmúlt éveinek legnagyobb botránya, miszerin Christian Horner nem megfelelően viselkedett a csapat egyik női alkalmazottjával. A csapatvezető körüli botrány, illetve a tulajdonosi körök és érdekeltségek egymásnak feszülése érezhetően rányomta a bélyegét az eddigi produkcióra. Az pedig már csak a hab volt a tortán, amikor a csapat legendás főmérnöke, Adrian Newey is bejelentette, hogy távozik a szezon végén.