Kövesse velünk az imolai Emilia-Romagna Nagydíj futamának eseményeit!
Hirdetés: Regisztrálj most a megújult TippmixPro-ra és használd egyedi bónuszkódodat, hogy tiéd lehessen a 100%-os feltöltési bónusz akár 30.000 Ft-ig! Bónuszkód: MW30
Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Emilia-Romagna Nagydíj élő közvetítésében! Max Verstappen (sorozatban nyolcadszor) indulhat az élről, de több problémával is küzdött a holland világbajnok a hétvége eddigi részében, így csapattársa, a Ferrari és a McLaren pilótái is meglephetik őt a futamon – noha Norris sem erre számít.
1980 és 2006 között, majd 2020 és 2022 között rendeztek F1-es futamot ezen a helyszínen. A legutóbbi két versenyt Verstappen nyerte ezeken Norris egyaránt a harmadik helyen zárt. A jelenlegi mezőnyből még Hamilton és Alonso is győzött már Imolában. Az eddigi harminc itteni futamból 10-szer nyertek a pole-ból, 9-szer a 2. helyről, a maradék 11 alkalommal pedig a 3-4-5. helyről.
Noha az elmúlt három alkalomból egyszer sem volt eső az imolai futamon, 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is volt legalább egy SC-fázis, 2021-ben pedig piros zászló is volt a Bottas-Russell incidens miatt. Idén sem feltétlenül kell eseménytelen versenyre számítani.
Ayrton Senna 1993-ban használt McLarenjével tett meg néhány kört a négyszeres világbajnok, aki nem először emlékezett a 30 éve meghalt brazil legendára a hétvégén.
A Pirelli szerint erre kell számítani, az optimális stratégia a kemény-közepes vagy a közepes-kemény lehet. Hamarosan meglátjuk, ki milyen gumikeveréket választott a rajtnál.
A mezőny hamarosan nekivág a 63 körös versenynek, íme, Piastri büntetése és Alonso parc fermé-szabály megszegése után a rajtsorrend:
Verstappen, Norris, Leclerc, Sainz, Piastri, Russell, Cunoda, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg,
Pérez, Ocon, Stroll, Albon, Gasly, Bottas, Csou, Magnussen, Sargeant, Alonso (bokszból).
25 fokos a levegő, 44 fokos az aszfalt, száraz idő van Imolában.
Pérez, Csou és Sargeant kemény keverékű abroncsokon, Gasly és Alonso lágyakon, a többiek közepeseken rajtolnak Imolában.
Elindultak a versenyzők a felvezetőkörre, melegítik a gumikat a rajt előtt.
A lelátó a Ferrari színeiben pompázik, a zászlók mellett rengeteg vörös fütsbomba is kigyulladt.
Norris remekül kapta el a rajtot, de Verstappen meg tudta tartani a pozícióját, így helycsere nélkül rajtolt el az imolai futam.
A második kör végén a sorrend: Verstappen, Norris, Leclerc, Sainz, Piastri és Russel. A holland világbajnoknak egy másodperc az előnye Norris előtt.
A holland világbajnoki címvédő az ötödik körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és már 1,8 másodpercre növelte az előnyét Lando Norris előtt.
A nyolcadik körben járunk. A McLaren pilótája, az ötödik helyen álló Oscar Piastri támadja a negyedik Carlos Sainzt. Az ausztrál versenyző három tizeddel van a Ferrari pilótája mögött.
A kilencedik körben a Williams pilótájának rohamosan lassul az autója. Lehet, hogy a bokszkiállása után rosszul raktak fel a gumijait.
Piastri kegyetlenül üldözi Sainzt, a McLaren pilóta folyamatosan támadja a Ferrari pilótáját, aki egyelőre állja a sarat.
Az Aston Martin pilótájának a boxkiállása után lángra kapott a bal oldali féke, de a menetszél szerencsére eloltotta.
A 15. körben járunk. A Red Bull holland pilótája már 4,5 másodperccel vezet Lando Norris előtt.
A 20. körben járunk, a mezőny fele már volt bent a boxutcában kerékcserén, de az élmezőnyből még nem érkezett senki.
A 22. körben a Mercedes pilótája, a hetedik helyen autózó Geroge Russell jött ki először kerékcserére. A brit pilóta a 10. helyre tért vissza.
A 24. körben előbb Norris, majd Piastri is megérkezett a boxba kerékcserére.
A 26. körben a Ferrari pilótája is kijött a bokszba, így most Carlos Sainz az élen, a második pedig Lewis Hamilton.
A spanyol pilóta most a 27. körben jött ki az élről kerékcserékre, és a harmadik helyre tért vissza-
A 28. körben járunk, az állás: Verstappen, Norris, Leclerc, Piastri, Pérez, Sainz.
A 30. körben az egyenesben Carlos Sainz legyorsulta Sergio Pérezt, így feljött az ötödik helyre.
A McLarennél most mondták Piastrinak a csapatrádión, hogy a gumik a várnál jobban kopnak. Ez még fontos lehet a folytatásban.
A 36. körben járunk. Az élen Max Verstappen, aki több mint 6 másodperccel vezet Lando Norris előtt. A harmadik helyen Charles Leclerc, a negyedik Oscar Piastri, Carlos Sainz az ötödik, George Russell a hatodik, Segio Pérez a hetedik és Lewis Hamilton a nyolcadik.
A Red Bull mexikói pilótája kijött a 38. körben. A 10. helyre érkezett vissza.
A McLaren második helyen autózó pilótája folyamatosan lassul, egyre közelebb van hozzá Charles Leclerc.
A 45. körben járunk. Továbbra is Leclerc támadja a második helyen álló Norrist. A Ferrari és McLaren pilótájának a csatája most a legérdekesebb az imolai versenyen-
A 48. körben a Ferrari pilótája, Leclerc vesztette el egy pillanatra az uralmát a kormány felett, így le kellett vágnia egy kanyart.
A 48. körben járunk. A második helyen autózó brit pilóta tempót talált, egyre gyorsabban autózi és csökkentette az előnyét négy és fél másodpercre.
A Red Bullnál is felfigyeltek Norris gyorsaságára, Verstappen pedig közölte a csapatrádión, hogy nem működnek a gumijai.
A McLaren pilótája már négy másodperc alatt van, a Red Bull fordulékonysága pedig nem az igazi. Verstappen most komolyan szenved.
Norris pokolian gyors. Az 56. körben járunk és már két és fél másodpercre van Verstappentől, hamarosan megérkezik a nyakára.
Az 57. körben vagyunk. Úgy tűnik, az aszfalt lehülése nem kedvezett a Red Bullnak, Norris pedig már 2 másodpercen belülre került Verstappen mögött.
Verstappen továbbra is az élen, Norris már csak 1,7 másodpercre van tőle. A 60. körben járunk, Norrisnak három köre maradt, hogy befogja a hollandot.
Verstappen közölte a csapatrádión, hogy az akkumlátora már majnem lemerült.
A 62. körben járunk, Norris 1,1 másodpercre megközelítette Verstappent.
Norris nagyon meghajtotta a végét, de Verstappen óriásit védekezett és végül be tudta húzni az imolai nagydíjat. Elképesztő csata volt.
1. Verstappen
2. Norris
3. Leclerc
4. Piastri
5. Sainz
6. Hamilton
7. Russell
8. Pérez