Kövesse velünk az F1-es Monacói Nagydíj futamának eseményeit!
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.
Köszöntjük Olvasóinkat az F1-es Monacói Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Charles Leclerc majdnem két éve nem nyert versenyt a Forma-1-ben, hazai pályán még sosem állt dobogón, és a legutóbbi 12 pole-ját nem váltotta győzelemre, ennek ellenére a Ferrari pole-ból induló pilótája számít a szinte biztosan száraz körülmények között rendezett futam legnagyobb esélyesének.
A Pirelli szerint erre kell számítani, az optimális stratégia a kemény-közepes vagy a közepes-kemény lehet. Hamarosan meglátjuk, ki milyen gumikeveréket választott a rajtnál.
Az F2-ben Zak O'Sullivan a 15. helyről tudta megnyerni a délelőtti főversenyt, mert a legvégéig kivárt a bokszkiállással, és az utolsó körben egy virtuális biztonsági autós fázis neki kedvezett. Ám a Forma-1-ben az eddigi 69 monacói versenyből 31-szer nyertek a pole-ból, 18-szor a 2. helyről; a legutóbbi 19 futamból egy olyan volt, amikor a pole-ból induló nem zárt dobogón (Leclerc, 2022); és a kaotikus 1996-as futam óta mindig olyasvalaki nyerte a futamot, aki az első három közül indult.
A jelenlegi mezőnyből Hamilton 3, Verstappen és Alonso 2-2, Ricciardo és Pérez 1-1 alkalommal nyert Monacóban. Mellettük Bottas, Norris, Sainz és Ocon is volt már dobogós itt. Tavaly Verstappen-Alonso-Ocon dobogó volt.
Michael Schumacher a 2002-es Brit Nagydíjon, Lewis Hamilton a 2017-es Szingapúri Nagydíjon aratta a 60. futamgyőzelmét az F1-ben. Verstappennek jelenleg 59 van.
Michael Schumacher első és utolsó F1-s pontszerzése között 21 év, 2 hónap és 17 nap telt el. Ha Alonso a legjobb tízben zár Monacóban, napra pontosan beállíthatja ezt ma.
Leclerc, Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Cunoda, Albon, Gasly,
Ocon, Ricciardo, Stroll, Alonso, Sargeant, Pérez, Bottas, Csou, Hülkenberg, Magnussen.
22 fokos a levegő, 48 fokos az aszfalt hőmérséklete, eső egyáltalán nem várható Monacóban.
10 pilóta közepeseken, 10 pilóta keményeken rajtol. Az első tízből Russell, Verstappen és Hamilton választotta a keményeket, a második tízből Ricciardo, Csou és Hülkenberg választotta a közepeseket.
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág a 78 körös versenynek.
Defektet kapott, miután Piastrihoz hozzáért, így kiáll a versenyből a spanyol. Az élmezőny sorrendje ezenkívül nem változott.
Pérez és a két Haas hatalmas balesete miatt félbeszakad a futam. Így Sainz még versenyben maradt.
Magnussen ment neki Péreznek, a mexikói Red Bullja a falnak, majd Hülkenberg autójának csapódott, és három kerék is leszakadt a kocsiról.
Sainz a 16. helyre esett vissza, rajta kívül az első tíz sorrendje nem változott. Stroll nyert három pozíciót, Ocon vesztett négyet. Ocon csapattársával, Gaslyval szemben volt túl agresszív, de ő járt pórul.
Leclerc, Piastri, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Cunoda, Albon, Gasly, Stroll, Ricciardo, Alonso, Sargeant, Bottas, Ocon, Sainz és Csou lesz a sorrend az újraindításnál, amely időpontja még kérdéses.
Amennyiben a baleset okozásáért kap legalább két büntetőpontot a dán, úgy Kanadában nem állhat rajthoz. Márpedig a visszajátszás alapján jó esély van rá, hogy Oliver Bearman helyettesítheti őt.
A versenyirányítás jelezte, hogy (ha sikerül megjavítani a Ferrarit), Sainz a harmadik helyről folytathatja a futamot, ugyanis nem teljesítettek egy teljes szektort a pilóták a piros zászló előtt.
A közepes keverékű abroncsokon rajtolók közül vajon hányan döntenek úgy, hogy az újraindításnál keményeket választanak, és próbálják teljesíteni a hátralévő 77 kört kerékcsere nélkül?
A rádióban így reagált, amikor jelezték a piros zászlós fázist. Valószínűleg számított a rajt utáni balesetre.
15:44-kor gurulhatnak ki az autók a bokszból, hogy egy felvezető kör után állórajthoz készüljenek.
Leclerc, Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Cunoda, Albon, Gasly, Ocon, Ricciardo, Stroll, Alonso, Sargeant, Bottas, Csou. Azaz az eredeti rajtsorrend megmarad, a három kieső nélkül. Elkezdenek közben visszaülni a pilóták az autóikba, hamarosan kiderül, kinek cseréltek kereket.
Zöldre váltott a lámpa, jön az újabb bemelegítő kör.
Sargeant kivételével mindenki változtatott a gumikeveréken: aki közepeseken rajtolt eredetileg, most keményeken van, és fordítva.
Pérezen és a két Haason kívül Ocon sem tudja folytatni, az ő autója is úgy megsérült a Gaslyval való ütközésnél.
Most nincs dráma, mindenki simán eljött, nincs változás az élmezőnyben.
A két Aston Martin nyert 2-2 pozíciót, az első tízben nincs változás.
Norris lemaradt Sainztól, de az első hármas együtt maradt.
A gumikat kíméli, ez látszik a szélsőséges tempóján. Russell így sem tud rátapadni.
A brit borzalmasan lassú az előtte haladókhoz képest, hogy tartalékoljon, de így Verstappennel együtt egy bokszkiállásnyi távolságon kívülre kerülhet hamarosan az első négyeshez képest.
Tavaly 22 előzés volt a pályán a monacói futamon, ez volt a legtöbb volt 2011 óta. Talán ez idén nem ismétlődik meg, de a gumistratégia miatt rendkívül izgalmas, taktikus a verseny. Leclerc mögött Piastri és Sainz továbbra is nagyon közel van.
Bottas két körrel ezelőtt kiállt a bokszba, azóta sorra szórja a lila szektorokat. Igaz, továbbra is utolsó, de zárkózik. Piastri továbbra is DRS-távolságon belül.
Piastri most került 1 másodpercen kívül Leclerc-hez képest, és Sainz is leszakadt az ausztráltól. Russell pedig már 12 másodpercre Norristól. Bottas utolérte Csout, de megelőzni nem tudja.
Elkezdett az első hét helyen haladó pilóta mindegyike 1:18,5 környéki köröket autózni, így alig változnak a különbségek. Cunoda nagyon messze van Hamiltontól, Bottas mellett más még nem döntött egy újabb kerékcsere mellett.
Norrisnak jelentették, hogy a Ferrari abroncsai rosszabb állapotban vannak, mint a McLareneken. Részben emiatt a brit el is kezdett közeledni a spanyolra.
Sainz még bírja, nem szakad le jobban az első kettőhöz képest. Hátrébb Cunoda Albont, Alonso Ricciardót tartja fel.
Az első tíz: Leclerc bő 1 másodperccel vezet Piastri, 3-mal Sainz, 4-gyel Norris, 21-gyel Russell, 23-mal Verstappen, 25-tel Hamilton, 46-tal Cunoda, 48-cal Albon, 53-mal Gasly előtt. Kötelező kerékcsere már nincs hátra, de hamarosan a gumikopás miatt elkezdhet gondolkodni néhány csapat, megéri-e váltani.
Leclerc-ék utolérték a mezőny végét, de egyelőre gond nélkül elengedték őket. Leclerc-nek szóltak, hogy lassítson, nehogy Norris túl nagy előnyre tegyen szert Russell-lel szemben, és beleférjen a kerékcsere a McLarennek.
A 10 másodperces időbüntetésnek nincs szerepe, a következő futamra való 5 rajthelyes büntetésnek és a 2 büntetőpontnak annál inkább.
Sikerült úgy feltartania Ricciardóékat, hogy Strollnak belefért egy kerékcsere, és visszajött a boly elé. Innentől a 11. helyen álló kanadai lehet a leggyorsabb a pályán.
A monacói jelezte, hogy még van tartalék az autóban, de a csapat nem szeretné, ha jobban nyomná a gázt. Norris továbbra is tapad Sainzra.
Stroll bal hátsó defektet kapott, így visszaesett a mezőny végére. A bokszban lágyakat kapott, visszatért a pályára.
Hamilton a bokszban, a Red Bull is készülődik.
Visszajött Hamilton elé.
Nem sok volt az elmúlt órában, most Bottas ment el Sargeant mellett. Russell és Norris (még) nem jön a bokszba.
Természetesen Verstappen és Hamilton a leggyorsabbak a pályán, lassan vissza is érkeznek Russell nyakára. Még két előzés közben: Stroll Csout és Sargeantet is előzte.
Az ötödik helyért mehet mindez, a holland már a brit nyakán, és Hamilton is üldözi őket.
Az első tíz sorrendje: Leclerc 2 másodperccel vezet Piastri, 5-tel Sainz és Norris, 21-gyel Russell és Verstappen, 23-mal Hamilton előtt. Cunoda, Albon és Gasly áll még pontszerző helyeken.
Folyamatosan növeli az előnyét Piastrival szemben, tényleg volt még tartalék a Ferrariban.
Leclerc üzeni, hogy "innen már csak hazahozom". Nagyon közel az első hazai győzelme. Sainz és Norris Piastri nyakán, Verstappen Russellén, de egyelőre hiába. Még három kör.
Nem jött újabb dráma a végén, Kylian Mbappé leintette a versenyt. Óriási taktikai csata döntött a Ferrari és a McLaren között, de végül az időmérő végeredménye a futam végeredménye is lett. Leclerc, Piastri, Sainz, Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Cunoda, Albon és Gasly lett a pontszerzők sorrendje.
Leclerc majdnem két év után nyert ismét futamot, először áll dobogóra hazai pályán, és 12 sikertelen próbálkozás után váltott győzelemre egy pole-t. A 2024-es Forma-1-es szezon két hét múlva, június 7. és 9. között a Kanadai Nagydíjjal folytatódik. Nyolc versenyhétvége után a 169 pontos Max Verstappen vezeti az összetettet a 138 pontos Charles Leclerc előtt. Az egyéni pontverseny harmadik helyén a 113 pontos Lando Norris áll, mögötte Carlos Sainz 108, Sergio Pérez pedig 107 ponttal rendelkezik.
Leclerc örömkiáltása már évek óta érett Monacóban, megtört az átok. Most megköszönjük a figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!