Vágólapra másolva!
A Forma-1 vezetősége tárgyalásokat kezdett a csapatokkal, hogy 2025-től az autók festése jobban megkülönböztethető legyen. Az aggodalom oka, hogy jelenleg néhány versenyautó túlságosan hasonlít egymásra. Közben arról is szó esett, hogyan lehetne jobban megkülönböztetni az egy csapaton belüli versenyzőket.

A szezon eleji visszajelzések alapján különösen az éjszakai versenyek során vált nehézzé az autók megkülönböztetése bizonyos szögekből. 

The F1 Grand Prix Of Monaco
Jelenleg nem túl nagy a színkavalkád az F1-ben
Fotó: NurPhoto via AFP / NurPhoto via AFP/Stefanos Kyriazis/NurPhoto

Jöhetnek a színesebb F1-es autók 

A problémát súlyosbítja az is, hogy az utóbbi években a csapatok egyre kevesebb valódi fényezést használnak autóikon a súlycsökkentés miatt, ezért egyre nagyobb arányban jelenik meg az autókon a festetlen, fekete karbonfelület, ami minden autón egyforma - írja az F1vilag.

Bennfentesek szerint már megkezdődtek a tárgyalások a csapatokkal annak érdekében, hogy jövőre nagyobb színváltozatosság legyen a pályán, és ne forduljon elő, hogy az autók hasonló színekben pompáznak.

Az ügy azonban meglehetősen bonyolult, mivel bár az FIA és az FOM szeretné rendezni a helyzetet a rajongók érdekében, nem akarják túl szigorú szabályozással kényszeríteni a csapatokat. Az FIA együléses autókért felelős vezetője, Nikolas Tombazis elmondta, hogy a témát az F1 Bizottságának következő ülésen vitatják meg, hogy megtalálják a megfelelő megoldást.

„Mint mindig az F1-ben, ez egy kicsit bonyolultabb, mint ahogy elsőre tűnik” – mondta Tombazis a Motorsport.com című internetes lapnak. „Az egyik probléma, hogy az autókon 

túl sok a meztelen karbon, mivel nyilvánvalóan a festék súlya is számít, így az autók túl sok fekete színt kapnak. Emellett minden csapat rengeteg munkát fektetett abba, hogy változtasson a festék típusán, vagy manapság már nagyon vékony rétegeket használnak, hogy a súlyt a lehető legalacsonyabban tartsák. És egy másik probléma, hogy néhány csapat hasonló színsémát használ, 

így az autók vizuálisan nagyon hasonlóak lehetnek. Erről még mindig egyeztetünk a csapatokkal, és az F1 Bizottságának következő ülésen tárgyaljuk.”

Tombazis szerint a helyzet megoldása leginkább a csapatok közötti együttműködés révén érhető el, nem pedig új szabályok bevezetésével.

„Olyan folyamatot kellene kialakítani, ahol a csapatok valamilyen módon kommunikálnak egymással és mondják: ’Nos, ha a te autód itt kék, az enyém nem lesz ott kék.’ Vagy valami ilyesmi. De hogy pontosan hogyan működne ez a folyamat, az még kérdéses. Ez nem egy szabályozási folyamat. FIA-ként nem akarunk szabályokat hozni a festésre vonatkozóan, de azt akarjuk, hogy az autók megkülönböztethetők legyenek.”

Az autók hasonló kinézete mellett az is aggodalomra ad okot, hogy egyre nehezebb megkülönböztetni az ugyanannál a csapatnál versenyző pilótákat.

 A bukósisakok már nem olyan ikonikusak, mint régen, és a fejvédő bukókeret miatt is nehezebb felismerni az egyes versenyzőket.  Úgy tudni, hogy az F1 azt is vizsgálja, hogyan lehetne jobban megkülönböztetni az egy csapaton belüli versenyzőket.

Tombazis hozzátette: „Régen a versenyzők sisakjai sokkal felismerhetőbbek voltak, mert egyszerűbb dizájnjuk volt. És valószínűleg egész karrierjük alatt olyanok maradtak.”

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!