A szezon eleji visszajelzések alapján különösen az éjszakai versenyek során vált nehézzé az autók megkülönböztetése bizonyos szögekből.
A problémát súlyosbítja az is, hogy az utóbbi években a csapatok egyre kevesebb valódi fényezést használnak autóikon a súlycsökkentés miatt, ezért egyre nagyobb arányban jelenik meg az autókon a festetlen, fekete karbonfelület, ami minden autón egyforma - írja az F1vilag.
Bennfentesek szerint már megkezdődtek a tárgyalások a csapatokkal annak érdekében, hogy jövőre nagyobb színváltozatosság legyen a pályán, és ne forduljon elő, hogy az autók hasonló színekben pompáznak.
Az ügy azonban meglehetősen bonyolult, mivel bár az FIA és az FOM szeretné rendezni a helyzetet a rajongók érdekében, nem akarják túl szigorú szabályozással kényszeríteni a csapatokat. Az FIA együléses autókért felelős vezetője, Nikolas Tombazis elmondta, hogy a témát az F1 Bizottságának következő ülésen vitatják meg, hogy megtalálják a megfelelő megoldást.
„Mint mindig az F1-ben, ez egy kicsit bonyolultabb, mint ahogy elsőre tűnik” – mondta Tombazis a Motorsport.com című internetes lapnak. „Az egyik probléma, hogy az autókon
túl sok a meztelen karbon, mivel nyilvánvalóan a festék súlya is számít, így az autók túl sok fekete színt kapnak. Emellett minden csapat rengeteg munkát fektetett abba, hogy változtasson a festék típusán, vagy manapság már nagyon vékony rétegeket használnak, hogy a súlyt a lehető legalacsonyabban tartsák. És egy másik probléma, hogy néhány csapat hasonló színsémát használ,
így az autók vizuálisan nagyon hasonlóak lehetnek. Erről még mindig egyeztetünk a csapatokkal, és az F1 Bizottságának következő ülésen tárgyaljuk.”
Tombazis szerint a helyzet megoldása leginkább a csapatok közötti együttműködés révén érhető el, nem pedig új szabályok bevezetésével.
„Olyan folyamatot kellene kialakítani, ahol a csapatok valamilyen módon kommunikálnak egymással és mondják: ’Nos, ha a te autód itt kék, az enyém nem lesz ott kék.’ Vagy valami ilyesmi. De hogy pontosan hogyan működne ez a folyamat, az még kérdéses. Ez nem egy szabályozási folyamat. FIA-ként nem akarunk szabályokat hozni a festésre vonatkozóan, de azt akarjuk, hogy az autók megkülönböztethetők legyenek.”
Az autók hasonló kinézete mellett az is aggodalomra ad okot, hogy egyre nehezebb megkülönböztetni az ugyanannál a csapatnál versenyző pilótákat.
A bukósisakok már nem olyan ikonikusak, mint régen, és a fejvédő bukókeret miatt is nehezebb felismerni az egyes versenyzőket. Úgy tudni, hogy az F1 azt is vizsgálja, hogyan lehetne jobban megkülönböztetni az egy csapaton belüli versenyzőket.
Tombazis hozzátette: „Régen a versenyzők sisakjai sokkal felismerhetőbbek voltak, mert egyszerűbb dizájnjuk volt. És valószínűleg egész karrierjük alatt olyanok maradtak.”
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.