A Red Bull 2022 óta a domináns erő a Forma-1-ben, és a legutóbbi monacói hétvégéig 30 futamból 27-et megnyert. A Monacói Nagydíjon azonban a háromszoros világbajnok Max Verstappen látványosan szenvedett, nem tudta meglovagolni a dőlésszögváltozásokat, ezért az időmérőn csak a hatodik helyet tudta megszerezni, míg Sergio Pérez csak a 18. helyre futott be. A futamon aztán a holland pilóta a hatodik helyre hozta be a Red Bullt, míg a mexikói csapattársa már az első körben kiesett – igaz, önhibáján kívül.
A Red Bullnál bíznak benne, hogy Monaco csak egy kisiklás volt, Helmut Marko pedig elárulta, mikor kezd majd valóban aggódni a csapat teljesítménye és a McLaren meg a Ferrari fenyegetése miatt.
Autónk koncepciója az aerodinamikai hatékonyságra összpontosít, ezért nem tudjuk jobban megemelni a talajtól, hogy jobban megbirkózzunk a járdaszegélyekkel, hacsak nem veszítünk sokat leszorítóerőből
– idézi az F1 Insider a Red Bull tanácsadóját.
„Úgy gondolom, hogy
még mindig előnyben vagyunk a hagyományos pályákon. Akkor lesz gond, ha nem leszünk elöl Barcelonában.
Azokon a pályákon, ahol nem mi leszünk a legversenyképesebbek, számíthatunk a Verstappen-faktorra, mert ha ő csúcsformában van, akkor meghozza a különbséget” – folytatta Helmut Marko.
A Red Bull különösen alacsonyan fut a talajhoz, ezzel maximalizálja a generált leszorítóerőt, de ez problémát jelenthet az bukkanóknál és a járdaszegélyeknél, amint azt az utcai pályákon már meg is tapasztalhatták.
Verstappen korábban azt mondta, hogy "kenguruként" ugráltunk Monacóban, ennek ellenére Christian Horner csapatfőnök biztos abban, hogy minden visszatér a régi kerékvágásba, amint a Forma-1 visszatér Európába a Spanyol Nagydíjra.
Nem mintha jó autóból rossz autó lett volna, egyszerűen ezen a pályán nem domborodtak ki az erősségeink. Meg kell értenünk, mik a gyengeségek, és hogyan kezeljük őket
– magyarázta Horner a Monacói Nagydíj után.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.