Sokan örülnének egy olyan hullámvölgynek, amilyen a Red Bull utóbbi négy futama volt, ahol a nyolc lehetséges dobogós hely felét elvitte a vb-pontversenyt vezető Max Verstappen és csapattársa, Sergio Pérez. Az ugyanakkor nem is vitás, hogy a monacói egy szem 6. hely (Verstappen révén) nem az a szint, amihez hozzá voltak szokva az elmúlt években az osztrák csapatnál, és ennél a szurkolók is többet, jobbat várnak. Különösen annak tükrében, hogy a szezon első négy versenyén (Bahrein, Szaúd-Arábia, Ausztrália és Japán) a melbourne-i futamot kivéve mindig Verstappen és Pérez állt a dobogó két legfelső fokán, mégpedig ebben a sorrendben.
Azóta viszont valami megváltozott, úgy tűnik, hogy a csapatfőnök, Christian Horner körüli botrányok mégis megviselték a csapatot. Bár úgy tűnik, hogy a thai-osztrák tulajdonosi kör belső harcából kinőtt botrányt sikerül lassan elsimítani, de a főmérnök, Adrian Newey távozása komoly törést jelent(het) a csapat életében. Ráadásul pletykák szerint Max Verstappen apja, a korábbi F1-es versenyző, Jos is fontos szereplője volt a háttérből a Horner botránynak, miközben Sergio Pérez állása folyamatosan veszélyben van. Ez nem éppen a legjobb munkakörnyezet, maradjunk annyiban...
A Ferrari és a McLaren eközben igazi riválissá léptek elő, a szezon harmadánál, nyolc futam után a két csapat pilótái (Charles Leclerc, Lando Norris és Carlos Sainz) állnak a 2-5. helyen, a konstruktőrök versenyében pedig a Red Bull csak 24 ponttal vezet a Scuderia előtt, de az angolok is lőtávolon belül vannak.
Norris ráadásul Miamiban megmutatta, hogy lehet gyorsabbnak lenni, mint a Red Bull, amelyik ugyan nyert Imolában, de nem a korábban megszokott fölénnyel: Verstappen és Norris között mindössze 0,7 másodperc döntött a holland javára.
Monacóban aztán jött a csőd: Pérez kiesett, Verstappen pdig csak 6. lett, ami egyértelműen jelzi, hogy újratervezésre van szükség.
Nem csoda, hogy több lap is arról ír, sorsdöntő hetek várnak a világbajnoki címvédő csapatra. Montréalban a Kanadai Nagydíjon egy részben utcai pálya vár a csapatra, márpedig Monacóban kiderült, hogy az éles, szűk kanyarok és az aszfalt egyenetlensége nem nagyon fekszik a Red Bullnak. A kanadai városban új aszfalt várja ugyan a csapatokat, de a kanyarok attól még megmaradnak. Ráadásul a naptárban
van még további három nagyon nehéz vonalvezetésű utcai pálya: Szingapúrban, Bakuban és Austinban is kellmetlen percek várhatnak az osztrákokra.
De az igazi megmérettetés talán majd a Spanyol Nagydíjon jön el, amikor kiderül, hogy egy hagyományos vonalvezetésű pályán mennyire tudják megszorítani, vagy akár megelőzni a Red Bullt a riválisok. Ha így lesz, akkor végképp vérszagot kapnak az üldözők, aminek a szurkolók örülhetnek a legjobban, hiszen ismét izgalmas lesz a világbajnokság.