A legendás olasz aszfaltcsík komoly felújításon esett át az elmúlt kilenc hónapban: amellett, hogy bizonyos részein kiszélesítették és újraaszfaltozták a pályát, sok helyütt a kerékvetőket is lecserélték, az eddigi, magas megoldások helyett pedig gyakorlatilag teljesen lapos kerékvetőket helyeztek el.
A versenyzők szerint a kerékvetők módosítása visszalépésnek tekinthető, amit pedig különösen dühítőnek tartanak, hogy velük nem konzultáltak arról, hogy milyen módosításokat is hajtanak végre - írja az F1vilag.
A Forma-1-es versenyzők érdekvédelmi szervezetének [GPDA] elnöke, Alex Wurz elárulta, csütörtökön igencsak intenzív beszélgetés folyt a versenyzők WhatsApp-csoportjában a változtatásokról.
„Bár még nem vezettem az új kerékvetőkön Monzában, a régi kerékvető az olyan kanyarokban, mint az Ascari, igazán precíz munkát igényelt a versenyzők részéről. Pályatervezőként nem fogadtam volna el pénzt ezeknek a kerékvetőknek a megváltoztatásáért. Nem tűntek veszélyesnek számomra, és
a pálya karakterének szerves részét képezték. Nem az első pálya, amely elvesztette karakterét a szabványos kerékvetőkre való átállás miatt.
Ugyanez történt Brazíliában is, amelynek saját trükkjei voltak a kerékvetőkkel.”
Wurz mellett a piloták sem voltak boldogak a változtatások miatt. George Russell például azt mondja, az újítások miatt több kanyarlevágás is lehet majd. Hozzátette, az Ascari kanyarban lévő kerékvetők korábban nagyon egyediek voltak Monzában, ez mos elveszett. Russell szerint a versenyzők véleményét ezúttal sem kérték ki, ami nagy hiba.
A Williams versenyzője, Alex Albon szerint a szabadedzéseken alaposan ki kell ismerniük az újításokat.
„Úgy érzem, hogy talán vesztett egy kicsit a karakteréből a pálya. Szerintem az új kerékvetők miatt egy kicsit általánosabb lett. Általánosságban Monza elég sajátos stílusú pálya volt. Elég rázós volt, de ez nem feltétlenül rossz dolog. A kerékvetők pedig elég egyediek voltak."
Lewis Hamilton szerint úgy imádták a pályát, ahogy volt. "Évek óta rendkívül rázós volt sok helyen, és ez hatalmas részét képezte a pálya karakterének. A kerékvetők is, amelyek szerintem több mint 20 éve szinte ugyanazok voltak. Szóval ez egy nagyon-nagy változás."