Charles Leclerc-rel egykiállásos taktikát alkalmazott a Ferrari Monzában, ez pedig nyerő stratégiának bizonyult, azonban az autó teljesítménye is nagy szerepet játszott abban, hogy a Scuderiának sikerült meglepnie a McLarent.
Az Olasz Nagydíjra hozott újdonságok közé tartozik az orrkúp oldalára helyezett kameratokok helyének megváltoztatása. Ez egy látszólag ártalmatlannak tűnő változtatás, ám a méretük és pozíciójuk miatt ezeknek komoly hatása van az erre haladó légáramlatokra. Egy másik ilyen jellegű apróság a visszapillantó tükör külső tartóelemének hossza és alakja, amely sokkal vékonyabb lett, így ahelyett, hogy az oldaldoboz felső felülete felé tartó légáramlatok útvonalát módosítaná, hatása egészen csekély lett.
Az oldaldobozt magát szintén optimalizálták, a legnagyobb változás pedig a padlólemezen található, ahol több aspektusba is belenyúltak, ezzel biztosítva nagyobb és egyenletesebb működési ablakot az autónak különböző körülmények közepette - számolt be róla a motorsport.com. A Ferrari emellett pályaspecifikus megoldásokat is hozott az Olasz Nagydíjra, köztük egy új hátsó szárnyat, amely jobban passzolt a monzai jellemzőkhöz.
Tizenhat versenyhétvége után a 303 pontos Max Verstappen vezeti az összetettet a 241 pontos Lando Norris és a 217 ponttal rendelkező Charles Leclerc előtt. Az egyéni pontverseny negyedik helyén a 197 pontos Oscar Piastri áll, mögötte Carlos Sainz 184, Lewis Hamilton 164, Sergio Pérez 143, George Russell pedig 128 ponttal rendelkezik. A konstruktőrök között a Red Bull 446 ponttal vezet, 8 ponttal megelőzve a második McLarent, 39-cel a harmadik Ferrarit és 154-gyel a negyedik Mercedest.