Vágólapra másolva!
Idén ötödik alkalommal ülésezett az F1 Bizottság, amely több technikai változtatást hagyott jóvá a 2025-ös szezonra. Ezek közül az egyik legfontosabb a pilótákat hűtő feszerelés bevezetése, amely az általában rekkenő hőségben rendezendő Katari Nagydíjon jelentős segítséget nyújthat a versenyzőknek.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) együléses szakágért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis és Stefano Domenicali F1-vezérigazgató vezette Genfben azt a megbeszélést, amely során több fontos döntést is hoztak a 2025-ös idényre. 

Ezek közül az egyik legfontosabb a pilótákat hűtő feszerelés bevezetése 

- ezeket akkor tehetik kötelezővé, ha veszélyesnek minősítik a hőséghelyzetet az adott futamon. Mindez a tavalyi Katari Nagydíj után vált kulcsfontosságú témává, ugyanis a mezőny nagy része ájulás közeli állapotba került a rekkenő hőségben rendezett versenyen.

A sportszabályzatot illetően az F1 Bizottság a legutóbbi Brazil Nagydíj tanulságai alapján átdolgozta azt a protokollt, amelyet akkor kell alkalmazni a start előtt, ha egy autó nem képes rajthoz állni. A közlemény konkrétan a "rajtrács összezárásáról" ír: ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy amelyik autóról 75 perccel a start előtt kiderül, hogy nem tud elindulni, mint az történt Alexander Albonnal Sao Paulóban, már nem fogják belevenni a végleges rajtrácsba, amelyet egy órával a start előtt adnak ki - számolt be róla a formula.hu.

A megbeszélésen az újoncsprint ötlete is szóba került, amely extra lehetőséget biztosítana az F1-be igyekvő fiatal tehetségeknek az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után. Ez a koncepció jövőre még nem ölt testet, az elképzelést 2025-ben továbbgondolják azzal a céllal, hogy egy évvel később már rendezhessenek ilyen futamot.

Kapcsolódó cikkek

Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!