A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) együléses szakágért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis és Stefano Domenicali F1-vezérigazgató vezette Genfben azt a megbeszélést, amely során több fontos döntést is hoztak a 2025-ös idényre.
Ezek közül az egyik legfontosabb a pilótákat hűtő feszerelés bevezetése
- ezeket akkor tehetik kötelezővé, ha veszélyesnek minősítik a hőséghelyzetet az adott futamon. Mindez a tavalyi Katari Nagydíj után vált kulcsfontosságú témává, ugyanis a mezőny nagy része ájulás közeli állapotba került a rekkenő hőségben rendezett versenyen.
A sportszabályzatot illetően az F1 Bizottság a legutóbbi Brazil Nagydíj tanulságai alapján átdolgozta azt a protokollt, amelyet akkor kell alkalmazni a start előtt, ha egy autó nem képes rajthoz állni. A közlemény konkrétan a "rajtrács összezárásáról" ír: ez a gyakorlatban azt jelenti majd, hogy amelyik autóról 75 perccel a start előtt kiderül, hogy nem tud elindulni, mint az történt Alexander Albonnal Sao Paulóban, már nem fogják belevenni a végleges rajtrácsba, amelyet egy órával a start előtt adnak ki - számolt be róla a formula.hu.
A megbeszélésen az újoncsprint ötlete is szóba került, amely extra lehetőséget biztosítana az F1-be igyekvő fiatal tehetségeknek az évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után. Ez a koncepció jövőre még nem ölt testet, az elképzelést 2025-ben továbbgondolják azzal a céllal, hogy egy évvel később már rendezhessenek ilyen futamot.