A silverstone-i székhelyű alakulat a hétvégi Las Vegas-i Nagydíj előtt jelentette be a hivatalos oldalain, hogy 2025-től a világ egyik legrégibb és legpatinásabb, családi tulajdonú whiskygyártó üzeme, a Glenfiddich is globális partnere lesz, így a skót cég logója az Aston Martin versenyautóira, valamint a pilóták, Fernando Alonso és Lance Stroll egyenruhájára is felkerül majd a következő idénytől.
A megállapodás részeként az 1886-ban alapított skót főzde egy különleges, 65 éves párlatot is piacra dob új köntösben, amellyel az Aston Martin F1-es debütálása előtt tiszteleg.
A Glenfiddich 1959-es single maltja a világ legtöbbször díjazott skót whiskyje.
"Ezzel a limitált, 1959-es palackozással a történelem egyik sarkalatos pillanata előtt tisztelgünk - ebben az évben mutatkozott be a Forma-1-ben az Aston Martin, és nyerte meg a Le Mans-t. Ennek okán mélyre ástunk a Glenfiddich történelmében, és feltártuk abból az évből ezeket a kivételes hordókat.
Ez egy ritka whisky, amely megtestesíti ennek a partnerségnek a lényegét, az innováció és a tökéletesség szellemiségét, amiket mind Glenfiddich, mind az Aston Martin évtizedek óta képvisel. A palack tisztelgés a közös örökségünk előtt, amely egyben összekapcsolja a múltat és a jövőt"
– mondta Brian Kinsman, a Glenfiddich malátamestere.
"Las Vegas tökéletes helyszín a partnerségünk elindítására, izgatottan várjuk. Remélhetőleg mind a motorsport, mind a whisky-kedvelők számára felejthetetlen élményt fogok tudni nyújtani" – fogalmazott – mondta Lawrence Stroll, az Aston Martin ügyvezető elnöke.