Már teszteli a banki mesterséges intelligenciáját a Gránit Bank

Vágólapra másolva!
A dimenzióváltást a bankolásban a technológia újabb forradalmi vívmánya, a generative és az agentic AI hozza el, ami nagy kihívást és egyúttal nagy lehetőséget is jelent a bankszektor számára – jelentette ki Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a Portfolio Future of Finance 2024 konferenciáján.
Vágólapra másolva!

Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója előadásában egyúttal bemutatta a pénzintézet agentic AI alapú megoldását: a Gránit Guru-t, „aki” a jövőben, komplex banki munkafolyamatok automatizálását fogja biztosítani.

Már teszteli a Gránit Bank mesterséges intelligencia megoldását
Fotó: Gránit Bank 

Az elmúlt évtizedben a digitális innovációk, azon belül is a mobil applikációk térnyerése jelentősen átalakították a bankolási szokásokat. A Gránit Bank 14 évvel ezelőtt a magyar piacon elsőként vezette be a digitális üzleti modellt, amelynek köszönhetően mára a 8. legnagyobb univerzális pénzintézet lett, évről évre a piaci átlagot meghaladó növekedést és jövedelmezőséget ér el, költséghatékonysága kétszer nagyobb, mint a versenytársaké. A bank növekedésének motorját pedig kifejezetten azok az élenjáró digitális megoldások jelentik, melyeket mostanáig több mint 60 nemzetközi és hazai díjjal ismertek el.

Az elmúlt években a digitalizáció mellett elsősorban a hagyományos mesterséges intelligenciában rejlő potenciált aknázták ki mind a külföldi, mind pedig a hazai bankok, köztük a Gránit Bank is

– emeli ki a társaság közleménye.

A bank az új generative és agentic AI technológiák alkalmazásában is piacvezető szerepet kíván betölteni, és e cél elérése érdekében az Open AI nagy nyelvi modelljeire és az Intuitech agentic AI alapú keretrendszerére épít. 

A fejlesztések másfél éve el is kezdődtek, aminek eredményét, a már tesztelés alatt álló Gránit Guru-t Hegedüs Éva előadásában bemutatta a konferencia résztvevőinek. 

A bank agentic AI innovációja, a Gránit Guru komplex banki munkafolyamatok automatizálását fogja biztosítani. 

A Gránit Guru megoldással a pénzintézet víziója szerint az ügyfeleknek olyan virtuális ügyintézőket kíván biztosítani, akik személyre szóló szolgáltatást nyújtanak napi 24 órában, akiknek nincsen hétvégéjük, akik képesek okos pénzügyi tanácsokat adni, akik ráadásul mindig kedvesek és mindig csúcsformában vannak.

AI, mesterséges intelligencia
Képünk illusztráció
Fotó: pixabay.com

A Gránit Guru minden eddiginél nagyobb értékteremtésre lesz képes, az ügyfélélményen túl a belső hatékonyságot is tovább növeli, megkönnyíti a banki alkalmazottak munkáját, gyorsabb átfutási időket és még költséghatékonyabb működést eredményez: a kapcsolódó banki munkafolyamatok 80-90 százalékát automatizálja, amely kétszerese a digitalizáció révén eddig elért 30-40 százalékos automatizáltságnak. 

A következő horizont egyértelműen az agentic AI vezérelt bankolás

 – összegezte Hegedüs Éva, majd hozzátette: a növekedéshez azonban továbbra is szükségesek a hagyományos banki eszközök és értékek, úgy, mint: tőke, transzparencia, az ügyfél és a bank közötti bizalmi kapcsolat, fenntarthatóság, biztonság és nem utolsó sorban szakértelem. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!