A vb-t rendező ausztrálok legjobbja, Evans szerint komoly gondot jelent ez a szabály a versenyzőknek, mert az év más versenyein rádiós kapcsolatban vannak a versenyzők a csapatukkal, ehhez vannak hozzászokva.
Cancellara más oldalról közelítette meg a kérdést, ő úgy gondolja ugyanis, hogy a rádiókapcsolatra elsősorban a kerekesek biztonságának megőrzése miatt van szükség.
"Számomra a biztonság a legfontosabb" - mondta Cancellara. "Amennyiben az úton előttünk bármi rendkívüli történik, a csapatvezetők tudják értesíteni a versenyzőiket, mire kell figyelniük, mire számíthatnak. 2010-et írunk, nem 1960-at."
A nemzetközi szövetség (UCI) a sportág szellemiségével ellenkezőnek tartja a rádiózást, érvelése szerint a viadalokat nem dönthetik el az autókban ülők.
"A kerekeseknek kell meghozniuk a döntéseket a saját megérzésük alapján" - nyilatkozta az UCI szóvivője, aki elmondta azt is, a szövetség nem látja veszélyben a versenyzők biztonságát a változtatással.
Az UCI az U23-as korosztály sorozataiban, illetve a felnőttek második kategóriás versenyein már az év elejétől betiltotta a rádiózást, míg a legjobbaknál a jövő évtől lép majd életbe minden viadalon az új szabály.