A november 23-i budapesti sajtótájékoztatón újdonságként elhangzott még, hogy a 2018-as TDH-ban az előzőekhez képest
jövőre már World Tour csapatok is rajthoz állhatnak a Magyar Körversenyen.
2018-ban akár a mezőny fele a Tour de France-ról ismert World Tour-klubok kerekeseiből állhat. Hazai kerékpárosok viszont csak „kontinentális" klub, vagy magyar válogatott színeiben indulhatnak.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) szabályai szerint mintegy
38 ezer eurós, azaz 11,5 millió forintos pénzdíj talál gazdára 2018-ban, amely több mint a kétszerese a 2017-es díjazásnak, ráadásul a megszerezhető világranglista pontok is duplázódnak.
De nem csak a versenyről, hanem rendkívül fontos kampányról is beszéltek a sajtótájékoztató házigazdái.
Nem elég a kerékpárutakban gondolkodni. Fontos, hogy az emberek biztonságban is érezzék magukat."
"A kerékpározás azért is különösen fontos, mert sokkal élhetőbbé teszik a várost, elég csak Koppenhágát említeni. Azokon a helyeken, ahol nagy számban ülnek a nyeregbe, sokkal kevesebb a baleset" – mondta Révész Máriusz kormánybiztos.
Hozzátette, hogy széles szakmai összefogás eredményeként hamarosan KRESZ módosításra kerülhet sor.
A tervek szerint előzéskor előírják majd, a lakott területen belüli 1 méter, azon kívül pedig 1,5 méter oldaltávolságot.
A közlekedési kultúra javítása érdekében munkafüzet készül a negyedik-ötödik osztályosok részére, a kiadványt jövő évtől minden gyermek megkapja majd.
„Azzal kezdeném, hogy 2017-es Tour de Hongrie fantasztikus volt. De engedjék meg, hogy rátérjek a tárgya, amely
az elég szó köré épül. Alapos okunk van a cselekvésre, hiszen a francia utakon csak 2016-ban 162 kerékpáros halt meg, és több mint 4000 ember szenvedett balesetet. A kampány célja, hogy együttműködésre és a szabályok betartására hívja a járművezetőket"
– hívta fel a figyelmet Christian Prudhomme, a Tour de France versenyigazgatója, aki segíti a magyar kampányt.
Magyarországon a kerékpáros halálalesetek száma háromszor annyi, mint Franciaországban.
Eisenkrammer Károly, a TDH szervezőbizottságának elnöke elmondta, a TDH is csatlakozik a felhíváshoz.
A jövő évi versenyen a megkülönböztető mezeken is visszaköszön majd a kampány üzenete.
A BringaAkadémia programmal részt vesznek a 10-14 éves diákok az oktatásban.
„Ez a 1,5 méter a minimum annyi, amennyit az autósoknak be kellene tartani. Akár lehetne több is."
Nem könnyű minden nap úgy kimenni edzeni, hogy lehet már nem megyek haza. Vannak olyan autósok, akik direkt ráhúzzák a kormányt a kerékpárosra.
A profi versenyző ezt ki tudja védeni, de lehet, hogy a hétköznapi kerékpáros nem" – mondta a legjobb magyar kerékpáros, Lovassy Krisztián.
A sajtótájékoztatón Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, és a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Princzinger Péter is felszólalt. Mindketten egyetértettek abban, hogy nagyon fontos az új kampány, és ezzel együtt a szemléletváltás.