A Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) közös online sajtótájékoztatóján jelentették be, hogy 2021. áprilisától a nemzeti lottótársaság a hazánkban is dinamikusan fejlődő sportág meghatározó támogatójává válik. A nemzeti lottótársaság első stratégiai szintű tagként csatlakozik a HUNESZ szervezetébe és a felek együttműködési megállapodást írnak alá a szektor további fejlesztésének elősegítése érekében - derül ki a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) közleményéből.
Az online sajtótájékoztatón a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója, Bánhegyi Zsófia mellett a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke, Bíró Balázs és a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője, Horváth Zoltán ismertette a megállapodás részleteit, és értékelte a hazai e-sport terület helyzetét. Az esemény moderátora az ismert reklámszakember és NBA-szakértő, Tőrös Balázs volt.
A résztvevők először a pandémia miatt a világszerte elhalasztott sporteseményekről beszéltek, ami miatt a sportfogadási események kilencvenszázaléka eltűnt. Az elmúlt évben egyre több e-sport verseny és hozzá kapcsolód stream közvetítés indult el, így e-sport fogadási események egész sora jelent meg a különböző sportfogadási cégek portfoliójában.
A Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke, Bíró Balázs elmondása szerint
globálisan 2,8 milliárd ember érintett a videójátékozásban, és 662 millió fő az e-sportok nézőtábora a világon.
A 2020-as évben már megközelítette az egymilliárd dollárt az e-sportpiac bevétele, és 2021-ben ezt a számot már túl is lépheti. A hazai videójátékosok száma elérte a 3,8 millió főt, és az E-sport követők tábora 540 ezer embert tesz ki.
A felhasználói felületeket tekintve itthon a PC és a laptop a legnépszerűbb, és őket követik az okostelefonok és a konzolok a listán
- mondta el Bíró Balázs.
A HUNESZ elnöke szerint a nagyon megnőtt az e-sportok iránti érdeklődés itthon, és a pandémia alatt az igazán nagy nyertes az e-sportfogadási terület lehet.
A Szerencsejáték Zrt. 2020. augusztusában, mindössze 3 hónap alatt vezette be az e-sport fogadást.
A Tippmix földi és a Tippmixpro online fogadási rendszerében a legnépszerűbb 11 hagyományos e-sportjáték 81 piaccal, illetve a szimulátor típusú bajnokságok esetében további három sportág számos piaccal vált fogadhatóvá.
A Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője, Horváth Zoltán elmondta, hogy az e-sport jelenleg a 6. legnépszerűbb piac a közel 50 sportágat tartalmazó sportfogadási palettán.
Az e-sport speciálisabb területnek számít, mivel digitálisan sokkal stabilabb a versenyszervezés. Gyorsan népszerűvé vált a fogadók körében: volt olyan időszak, hogy a második legfogadottabb volt a labdarúgás után egy héten
- mondta el Horváth Zoltán. A hazai fogadók körében különösen népszerűek a szimulátor típusú e-sportok,
például a pre-match (mérkőzés előtti bontásban) fogadásban az e-labdarúgás (FIFA), élő fogadásban pedig az e-kosárlabda (NBA2K) jelentősége kiemelkedő.
A nemzetközi trendektől eltérően Magyarországon leginkább a szimulációs e-sport játékok emelkednek ki (FIFA, NBA), a teljes e-sport bevétel 87-90 százalékát adva.
A hagyományos e-sportok terén elérhető 11 játék közül pedig a League of Legends, a CS:GO és a Dota 2 a legnépszerűbb.
A bevezetés előtt várt jelentős online fogadási többlettel szemben a Tippmixen is nagyszámú követőre talált a játék,
így az összes e-sport fogadás több mint fele a lottózókban valósul meg.
A hagyományos e-sportok terén pedig a Tippmixpro adja a fogadások többségét, mintegy 60 százalékát. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója szerint a sportfogadási világszerte szárnyal, és itthon is remek eredményeket ért el a társaság: a teljes sportfogadási szegmens jelentőségét mutatja, hogy míg 2008-ban mintegy 10 százalékos részesedése volt a társaság éves árbevételében 13 milliárd forinttal, 12 évvel később a tavalyi évben már meghaladta a 280 milliárd forintos éves árbevételt és elérte a 49 százalékos arányt.
A partnerséggel a Szerencsejáték Zrt. egy újabb szintre lép a sport területén, mostantól a hagyományos sportágak támogatásán túl a dinamikusan fejlődő fiatal szektor professzionális fejlesztését is elősegíti Magyarországon. A Magyar E-sport Szövetséggel megvalósuló stratégiai együttműködéssel hozzájárulunk a hazai e-sport regionális, közép-európai szintű szerepvállalásához, egyben elősegítjük a széleskörű tájékoztatást és a felelős játék tudatosságának erősítését
– hangsúlyozta Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója. Horváth Zoltán sporfogadási vezető szerint páratlan év elé nézünk, mivel az elmúlt évben nagyon hiányoztak a sportesemények,
de idén az labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia miatt fellendülőben van a sportfogadási terület.
Az idei évre halasztott világeseményeknek is köszönhetően várhatóan a sportfogadás összaránya több mint a felét adja majd a teljes szerencsejáték forgalomnak.
A 2016-es Eb-n a magyar válogatot meccseire nagyok sokan fogadtak, és fogadási esemény népszerűségét tekintve csak az Eb-döntő tudott ezzel vetekedni. Az idei Európa-bajnokságon is minden bizonnyal népszerűek lesznek a sporfogadók körében a magyar meccsek
- mondta el Horváth Zoltán. A legtöbben a 20-39 éves korosztályhoz tartozók fogadnak e-sportokra. 2020. augusztusában az e-sport fogadás bevezetésével 11 klasszikus és 3 szimulációs típusú e-sport játék (FIFA, NBA, NHL) is a fogadási kínálat része lett, így immár több, mint 3700 versenysorozat eseményeire érhető el összesen 450 különféle fogadási piac, hetente akár 200 ezer fogadási lehetőséggel.
Az idei terveinkben az országos versenyeink és a magyar e-sport válogatott felállítása mellett kiemelt hangsúlyt fektetünk az oktatásra. Célunk, hogy a Szerencsejáték Zrt. partnerségével megerősödve újabb szintre emeljük a felelős és tudatos videójáték kultúrát Magyarországon különösen ügyelve a versenyek tisztaságára és az edukációra mind a játékosok, csapatok; mind a sport és szélesebb társadalmi közeg szintjén
- mondta el Biró Balázs György, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.