Vágólapra másolva!
Manapság már nem azzal a céllal készülnek a videójátékok, hogy néhány hónapig játsszanak vele aztán jöjjön a következő. Mindenki évekig futó live-service modellt, azaz egy folyamatosan frissülő, folyamatosan pénzt termelő játékot szeretne. Persze ez csak keveseknek jön össze igazán, kevés az olyan játék, ami valóban hosszú évekig kiszolgálja a közösséget és a fejlesztők is megélnek belőle.

A CS:GO ilyen, persze annak szinte kötelező is hosszú életűnek lennie, hiszen a világ egyik legnépszerűbb e-sportja, egyszerűen nem lehet vele csak és kizárólag rövid távra tervezni.

Jövő nyáron lesz 10 éves a játék és nem úgy tűnik, hogy picit is kifulladna.

A mai napig dollármilliókat tud termelni pusztán a hétköznapi játékosokból és akkor még nem is beszéltünk az e-sport ágazatról.

Persze a sikernek árnyoldala is van, hiszen a CS:GO tökéletes példa arra is, hogy a fejlesztők bizony el tudnak kényelmesedni. Folyamatos frissítések nélkül nem marad életben a játék, ez pedig a Valve részéről sokszor elmaradt az utóbbi években. Egy valami tudta őket igazán ösztönözni, a versenytársak.

Mindig vannak kihívók, akik a legnépszerűbb FPS e-sport játék címére pályáznak. Eddig azonban egyiknek sem sikerült ezt elbitorolni a CS:GO-tól. A VALORANT volt rá a legnagyobb hatással, de szerencsére az is csak pozitívan.

A Riot Games játéka meglehetősek sok ihletett merített a CS:GO-ból, gyakorlatilag lemásolta annak alapjait. A fejlesztők azonban beledobtak néhány valóban érdekes és értékes újítást, ami persze hamar megtetszett a közönségnek. Ezt nem hagyhatták figyelmen kívül a CS:GO fejlesztői sem. A VALORANT kezdeti sikere őket is munkára buzdította és sok olyan hibajavítást valamint újdonságot eszközöltek játékukon, amire akkor már hónapok óta vártunk.

Mikor jön azonban az a pont, amikor azt mondja a Valve, hogy ennyi volt, lelövik a CS:GO szervereket és azok helyét a Counter-Strike egy új verziója veszi át?

Egyszerű a válasz, ha minden jól megy, nem lesz ilyen.

Egyrészt a skinekkel, a különböző in-game fegyverfestésekkel már egy túlságosan is nagy piac épült ki, amit biztosan nem szeretnének sem elveszíteni, sem átalakítani, visszavetni. Egy új CS pedig ezernyi kérdést vet fel a skinekkel kapcsolatban, melyek közül mindeddig egyre sem kaptunk választ.

A megoldás a folyamatos frissítésekben rejlik. És itt hosszú távon nem a hibajavításokra, nem a meta változásokat hozó patchekre kell gondolni, hanem a motorcserére. Persze grafikus motorra, a játék gerincére gondolunk, ami jelenleg a 2004-ben megjelent Source Engine. Azóta nyilván toldozgatták, foldozgatták és sokkal többet tud már, mint anno, de így is eljárt már felette az idő.

A Source 2 viszont már létezik, az új motor pedig már önmagában óriási lépés lenne a CS:GO életében.

Nem csak a játék grafikus megjelenése javulna óriásit, de a játék mögött rejlő fizika is sokat fejlődne. Sőt, egészen új távlatok nyílhatnának meg az új motorral, ami gyakorlatilag egy új CS-t eredményezne, miközben mégis megmarad a jelenleg ismert CS:GO is.

Jó ideje várják már a játékosok az új motor érkezését, de az persze nem egyetlen kapcsoló átfordításából áll. Hosszú, nehéz folyamat egy teljes játékot átülteni egy új motorra, amit a CS:GO esetében a jelenlegi is nehezít. Annyira keszekusza már a 2004 óta életben lévő Source motor forráskódja, hogy azon már maguk a fejlesztők sem igazodnak el.

Óriásit szólna a Source 2 megérkezése, de hogy erre valóban sor kerül-e majd 2022-ben, az még a jövő zenéje.

Mindent egy helyen az Eb-ről