Egy MMO-hoz elengedhetetlen a jó világalkotás, ugyanis több ezer vagy akár több tízezer órán keresztül kell kiszolgálni a játékosokat. Az ehhez megfelelő miliő és az atmoszféra kialakítható, ha van egy erős alap. Szerencsére a Riotnak nem kell a szomszédba menni ötletekért, ugyanis Runeterra mindent megad a fejlesztőknek. Remélhetőleg Bilgewatertől Noxusig, Zauntól Frejlordig be lehet majd utazni ezt az óriási pályát úgy, hogy az nem lesz nyűg a sokadik alkalommal sem.
A világalkotás mellett történetre is szükség van, hogy a különböző küldetésekből a játékosok megtudhassák az egyes karakterek közötti viszonyokat, a népek közötti kapcsolatokat. Mivel egy RPG-ről van szó, ezért a játék szövegkönyve kisebb könyvtárakat tölthet majd meg, de nem mindegy, hogy kik írják meg ezeket a történeteket. Mivel maga a League of Legends lore-ja is adott szintén már most, ezért "csak" át kell ültetni a játékba a főbb szálakat, hogy elégedetten csettintsenek az idézők.
Nem lehet azonban csak arra alapozni, hogy minden LoL-os leül majd és tolja az MMO-t. Meg kell valahogy nyerni azokat, akik eddig vagy egyáltalán nem, vagy csak alig-alig foglalkoztak a League of Legendsszel. Az Arcane animációs sorozat megmutatta, hogy teljesen új rajongókat lehet toborozni minőségi munkával, rengeteg befektetett erőforrással, idővel és energiával. Egy MMO-t nem lehet félvállról vennie a készítőknek sem, de a Riotnál ezzel eddig nem volt egyszer sem probléma. Amihez nyúltak a csapatnál, abból azonnali siker lett, kivételt talán csak a Legends of Runeterra, a gyűjtögetős kártyajáték.
A világ adott, a sztorinak megvan az alapja, az ismerős karakterek nem maradnak ki a buliból. Ezek után rá lehet térni magára a játékmenetre. A World of Warcraft lefektette a harcrendszer és irányítás alapjait, azonban ezt már sokan továbbfejlesztették több-kevesebb sikerrel. A programozóknak el kell dönteniük, hogy a Lost Ark-féle vonalat erőltetik, esetleg maradnak a WoW-ban használt mechanikáknál, vagy megpróbálnak valami átmenetet találni, mint a New World és a TERA tette. Mindegyik stratégia bizonyította, hogy lehet sikeres, de talán itt vannak azok a kérdések, amelyeket igazán jól kell megválaszolniuk a döntéshozóknak, hogy tényleg elsöprő siker legyen a játék.
Nehéz látatlanban kijelenti, hogy bármit csinálhat a Riot, akkor is garantáltan ömlik majd a pénz a kasszába, mert készítettek egy MMO-t. Amit azonban ki lehet jelenteni, hogy nagy hozzáértéssel és megfelelően átgondolt tervezés utáni, alapos megvalósítással készültek az eddigi programok. A VALORANT, a LoL, a TFT abszolút a kategóriáján belül a legelitebb körökbe tartozik, ezt lehet várni a Project L-től (verekedős) és az MMO-tól is.