Beckham vételára, a 25 millió euró azonnal aprópénznek tűnik, ha tisztában vagyunk néhány információval (harmadannyiba kerül, mint két éve Zidane). Az angol válogatott csapatkapitánya önmagában is egy világmárka, amelynek pénzteremtő ereje páratlan: a 2002-2003-as évadban 27 millió eurót kasszírozott Beckham a különböző reklámszerződések révén. Beckham a következő világmárkák "arca": Vodafone, Adidas, Pepsi, BP, Castrol, a Marks & Spencer áruház vagy a Rage Software számítástechnikai társaság.
Beckham szerződése egy bizonyos vonatkozásban ugyanolyan, mint Zidane-é, Figóé vagy Ronaldóé: a képmásával kapcsolatos reklámjogok 50 százaléka a Real Madridot illeti meg. Eszerint, ha a 2003-2004-es szezonban csak annyit fog keresni reklámszerződésekkel, mint az elmúlt idényben, akkor a Madrid kapásból 12,5 millió eurót kasszíroz.
|
Ami a mezszámot illeti: Morientesnek ugyan 2006-ig szól a szerződése, de ezen a nyáron mindenképpen el akarják adni. A három legkomolyabb érdeklődő a Valencia, a Tottenham és a Roma. Nehezíti a tranzakciót, hogy a "Mór" - El Moro a beceneve - fizetése évi hárommillió euró Madridban, s ennél kevesebbet nyilván ezután sem szeretne keresni. Portillo, aki viszont marad, mindössze évi 90 000 eurót keres.
Borítékolható Steve McManaman távozása is, ugyanis luxus egy olyan kispadost tartani, aki majdnem annyit keres, mint a nagyágyúk: Figo, Zidane, Raúl, Ronaldo, s most Beckham. Egészen pontosan évi ötmillió eurót.
Ch. Gáll András