Vágólapra másolva!
A jelek szerint a botrányosan zárult 2003-2004-es szezon cseppet sem csökkentette a Real Madrid - mint márka - reklámértékét. Hiába bukta el a hófehér alakulat a Király-kupa döntőjét, majd esett ki a Bajnokok Ligája negyeddöntőjében, végül végzett csak a negyedik helyen a Primera División pontvadászatában, a sztárok marketingereje töretlen.

Az immár José Antonio Camacho által dirigált együttes július 27. és augusztus 2. között két mérkőzés erejéig Japánba utazik, s a július 29-én, illetve augusztus 1-jén esedékes találkozókért - a költségek megtérítésén felül - összesen 15 millió eurót, azaz 3,84 milliárd forintot kasszíroz a klub. Pontosan másfélszer annyit, mint a tavaly nyári, négy mérkőzésből álló ázsiai túráért.

A 15 millió euró pontosan megfelel egy spanyol élvonalbeli klub, az Osasuna egyéves költségvetésének, s több mint kétszerese az Albacete 7,2 milliós büdzséjének. Még egy párhuzam: a Barcelona hárommillióval kevesebbet, 12 millió eurót kínált a Bayern Münchennek Michael Ballackért.

Az első ellenfél július 29-én az a JEF United lesz, amelyben egykoron Pierre Littbarski játszott, majd elsején a Tokio Verdyvel, a brazil Edmundo egykori gárdájával csap össze a Madrid. Walter Samuel, az argentin centerhalf már le is mondta a Copa Américán való szereplést, csak hogy ott lehessen a túrán.

A Madridnak egyébként meglehetősen zsúfolt lesz a nyara: a Camacho-csapat július 25-én, Lisszabonban mutatkozik be a Benfica ellen, s augusztus 10-11-én, illetve 24-25-én BL-selejtezőket kell vívnia, mivel a bajnokságban csak a negyedik helyen végzett. (A sorsolás július 31-én lesz.) Hízelgő egyébként, hogy az AS című madridi lap elemzésében a lehetséges legerősebb ellenfelek - CSZKA Moszkva, Benfica, Crvena Zvezda - sorában említi a magyar bajnok Ferencvárost is.

Ch. Gáll András

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!