Bevételeit tekintve a Real Madrid áll a futballvilág csúcsán: a Deloitte a 2004-2005-ös idényben készítette el először pénzügyi ranglistáját a legnagyobb klubokról, azóza a madridi egyesület minden egyes szezonban első lett. Az első hat helyezett kiléte immár három éve változatlan: a Realt az FC Barcelona, a Manchester United, a Bayern München, az Arsenal majd a Chelsea követi.
A bajorok tehát az élmezőnyhöz tartoznak, ami elsősorban a klub kiváló pénzügyi vezetőségének köszönhető. Ha ugyanis csak az üzleti bevételeket nézzük, akkor a Bayern mindenkinél jobb, megelőzi az összbevételt tekintve előtte álló klubokat.
A bajorok jól üzletelnek
A Deloitte a bevételnél a játékoseladásból származó összeget nem veszi figyelembe, ami érthető - ez jelenti ugyanis a legnagyobb változót a nemzetközi labdarúgásban, egy adott egyesületnél a pénzügyi tervezésben ezzel lehet a legkevésbé számolni. A pénzügyi tanácsadó és könyvvizsgáló cég az egyéb befolyó összegeket három csoportra osztotta: megkülönböztet meccsnapi bevételt (aminek legjelentősebb része a jegybevétel), a televíziós közvetítésekből befolyó díjat, illetve az úgynevezett üzleti bevételt.
Utóbbi kategóriába tartoznak a különböző szponzori szerződések, illetve az ajándéktárgyakból származó bevételek. A Bayern az első kettő kategóriában jelentősen elmarad spanyol és angol riválisaitól, a harmadikban azonban a második Real Madridra is 20 millió eurót ver.
A legnagyobb bevétellel rendelkező klubok:
Real Madrid | 438,6 | 129,1 | 158,7 | 150,8 |
FC Barcelona | 398,1 | 97,8 | 178,1 | 122,2 |
Manchester United | 349,8 | 122,4 | 128,0 | 99,4 |
Bayern München | 323,0 | 66,7 | 83,4 | 172,9 |
Arsenal | 274,1 | 114,7 | 105,7 | 53,7 |
Chelsea | 255,9 | 82,1 | 105,0 | 68,8 |
AC Milan | 235,8 | 31,3 | 141,1 | 63,4 |
Liverpool | 225,3 | 52,4 | 97,1 | 75,8 |
Internazionale | 224,8 | 38,6 | 137,9 | 48,3 |
Juventus | 205,0 | 16,9 | 132,5 | 55,6 |
A klub neve után az összes, majd a meccsnapi, a közvetítésekből befolyó, illetve az üzleti bevétel összege olvasható millió euróban.
A mezszponzor sokat fizet
Különösen nagy a kontraszt az olaszokkal szemben: a Bayern az előző idényben a Bajnokok Ligája döntőjében kikapott az Intertől, de pénzügyi szempontból sokkal jobban áll a milánóiaknál. A 2009-2010-es szezonban az Internek a szponzoroktól, illetve az ajándéktárgyak eladásából 48 millió euró bevétele volt, a Bayern viszont ennek a háromszorosát produkálta.
A klub a minden más egyesületnél magasabb üzleti bevételt a rendkívül előnyös szponzori szerződéseknek köszönheti, ráadásul nem csak egy jelentős támogatóval rendelkezik. Az első számú szponzor a Deutsche Telekom, amelynek neve a mezen is szerepel.
A német hírközlési cég ezért szezononként minimum 22,5 millió eurót fizet, ám az eredményektől függően ez az összeg akár 30 millióra is felkúszhat, márpedig a Bayern az előző idényben rendkívül sikeresen szerepelt, megnyerte a bajnokságot és a német kupát is, a BL-ben pedig döntőt játszott.
De az Audi és az Adidas is rendesen tejel: előbbi évi tízmillió, utóbbi évi 4,5 millió euróval száll be a költségvetésbe.
Ázsiában is jelen vannak
A bajorok ezen kívül maximálisan kihasználják, hogy Európa legerősebb gazdaságával rendelkező ország legnépszerűbb csapatának számítanak. A különböző ajándéktárgyak eladásából évi 38,9 millió eurós a bevétel, ráadásul mindez nem csak Németországból származik: az együttesnek kifejezetten sok rajongója van Ázsiában is.
A folyamat még 2002-ben kezdődött, amikor is a német válogatott ezüstérmes lett a Koreai Köztársaságban és Japánban rendezett vébén, és a müncheni kapus, Oliver Kahn nagy népszerűségre tett szert.
A münchenieknek ázsiai játékosaik is voltak: az iráni Ali Daei az 1998-99-es idényben, honfitársa, Ali Karimi pedig 2005 és 2007 között futballozott náluk.
A klub honlapja japán nyelven is elérhető, a Bayern nemrégiben együttműködési szerződést kötött a legnagyobb példányszámú japán napilappal, a Jomiuri Simbunnal, a csapat pedig több nyári felkészülési mérkőzést is játszott az országban.