Brazil fans wearing masks of Brazil's forward Neymar attend the third place play-off football match between Brazil and Netherlands during the 2014 FIFA World Cup at the National Stadium in Brasilia on July 12, 2014. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN
Vágólapra másolva!
Cristiano Ronaldo tökarcképe, vagy Messi öltözői fotója? A fiatal lányok, vagy a középkorú férfiak beszéltek többet a vb-ről? Ki volt a torna legnépszerűbb játékosa? A 2014-es világbajnokságon tort ült a közösségi média, a Facebook minden kérdésre pontos választ ad. Brazília legjei.
A 2014-es brazíliai focivébén 12 helyszínen 64 mérkőzést játszottak, ezeket 3 429 873 néző nézte meg a helyszínen. De az interneten az egész világ figyelt, a vb a sporttörténelem legnézettebb és legtöbbet kommentelt eseménye lett, új fejezetet írt a közösségi médiában is.
Június 12. és július 13. között 350 millió ember beszélt Facebookon a tornáról, ők együttesen 3 milliárd interakciót (poszt, hozzászólás, like) hoztak létre. A Németország-Argentína döntő alatt szerte a világon 88 millióan említették a meccset, ami összesen 280 millió interakcióhoz vezetett. Ezzel a közösségi oldal valaha volt legnépszerűbb eseményévé vált a finálé - a korábbi csúcsot a 2013-as Super Bowl tartotta 245 millióval.
A legnépszerűbb meccsek listáján a házigazda Brazília három meccsel szerepel, aztán a németek és az argentinok következnek 2-2 mérkőzéssel.
A játékosok között is a brazilok voltak a legnépszerűbbek. Neymar, például, egymaga több követőre tett szert a vb-ideje alatt, mint C. Ronaldo és Messi együttvéve - bár azt természetesen hozzá kell tenni, hogy a két aranylabdás szupersztár már a vb előtt is roppant népszerű volt, így nekik már nem nagyon volt hova fejlődniük a vb egy hónapja alatt.
Meglepő viszont azoknak a névsora, akik saját maguk korábbi mutatóihoz képest felrobbantották a követőik táborát. Közülük is kiemelkedik a holland Memphis Depay, aki majdnem meghétszerezte rajongói számát. Tim Howard 16 védésével új vb-rekordot állított fel, teljesítményével másnap letarolta az internetet, így előkelő helyezése nem meglepő, de hogy Ricardo Rodriguez mivel tüzelte fel a svájciakat, az rejtély.
A 3 milliárd interakció közül a legtöbb Brazíliából indult, ez nyilván nem meglepő. Argentína jó szereplése a rangsorban viszont igen - még a döntő ellenére is, hiszen az ország lakosságszámát tekintve 100-200 milliós lemaradásban vannak a többiekhez képest. A magyarázat, hogy az összes argentin Facebook-felhasználó 53%-a legalább egyszer posztolt valamit a vébéről.
Az interakciók jelentős részéért persze a fiatal férfiak feleltek, de a középkorúakat már csúnyán elverték a fiatal nők, ami azért némileg meglepő, még akkor is, ha tudjuk, hogy a Facebook-penetráció a 20 évnél fiatalabbak körében a legmagasabb:
A nők is kivették a részüket a vb-párbeszédből Forrás: AFP
1) Férfiak 18-24-es korcsoport (az összes interakció 22 százaléka) 2) Férfiak 25-34-es korcsoport 3) Nők 18-24-es korcsoport 4) Nők 25-34- es korcsoport 5) Férfiak 35-44-es korcsoport
Kiről beszéltek a legtöbbet?
Neymar játéka és súlyos sérülése is a vb legforróbb témái közé tartozott Forrás: AFP/Ozan Kose
1) Neymar (Brazília) 2) Lionel Messi (Argentína) 3) Cristiano Ronaldo (Portugália) 4) Luis Suárez (Uruguay) 5) David Luiz (Brazília) 6) Júlio César (Brazília) 7) Thomas Müller (Németország) 8) Mesut Özil (Németország) 9) Hulk (Brazília) 10) Arjen Robben (Hollandia) 11) Mario Götze (Németország)
A világbajnokság legfelkapottabb bejegyzései
Ebben a versenyben már jobban kijött, hogy az egyes játékosoknak hány követője van, de Neymart ebben a kategóriában sem sikerült legyőznie sem Messinek, sem Ronaldónak.
5. Lionel Messi posztja az öltözőből, miután 1-0-ra verték Svájcot a vb-negyeddöntőben (2014. július 1.): 1 225 978 like
Ez eddigi 16 Európa-bajnokság végjátékai során a magyar válogatott 11 találkozót vívott, ebből egyen nyert 90 perc alatt, 2016-ban csoportmérkőzésen Szalai és Stieber góljaival 2-0-ra Ausztria ellen. A másik győzelmét az 1964-es bronzmérkőzésen aratta, akkor Dánia ellen hosszabbítás után diadalmaskodott 3-1-re.