A vérvizsgálat kimutatta, hogy Sala a repülőgép szerencsétlenségben bekövetkezett halála előtt szén-monoxid-mérgezést kapott. Dr. Basil Purdue patológus azt mondta, hogy Sala súlyos fej- és mellkasi sérülésekbe halt bele, amelyek a zuhanástól keletkeztek.
Dr. Purdue állítása szerint Salát a halála előtt szén-monoxid-mérgezés érte, így a tengerbe csapódáskor eszméletlen volt.
Az orvos elmondta, hogy a Sala véréből vett minták toxikológiai vizsgálata 58%-os szénmonoxid-vértelítettségi szintet mutatott ki, amit súlyos mérgezésnek nevezett, és valószínűsítette, hogy a mérgezést az utastérbe beszivárgó kipufogógáz okozhatták.
Mint ismert, Emiliano Sala 2019. január 21-én indult Franciaországból Angliába, miután a Cradiff a Nantes csapatától leigazolta a csatárt. A repülőn Sala mellett még a pilóta, David Ibbotson tartózkodott, mindketten meghaltak.
A repülőgépet február 3-án találták meg a tengerfenéken, Sala holttestét pedig három nappal később találták meg a roncsban.
Az 59 éves David Ibbotson pilóta holttestét azóta sem találták meg.
Az utazást a 67 éves David Henderson szervezte, akit másfél év börtönbüntetésre ítélték. Henderson kérte meg Ibbotsont, hogy repüljön a géppel helyette, mert ő a feleségével nyaralt.
Ibbotson rendszeresen dolgozott Hendersonnak, de több képesítése is hiányzott, például nem repülhetett volna éjszaka és az engedélye is lejárt, hogy olyan gépet vezethessen, mint amilyennel a baleset történt.