A Volkswagen igazgatótanácsa november 1-jei ülésén döntött arról, hogy a 2016-os szezon végeztével ki fog szállni a gyári csapat a rali-vb (WRC) küzdelmeiből. A dízelbotrány miatt a forrásaikat ezentúl az alternatív hajtásrendszerek fejlesztésére költik, a motorsporban pedig inkább az olyan ügyfélprogramokra koncentrálnak, mint a TCR (Golf), a ralikrossz (Beetle GRC), a rali R5-ös osztálya (Polo).
Amikor felröppentek az első hírek a gyár távozásáról, akkor eleinte még találgatás folyt arról, hogy maradnak-e még egy évet, tekintettel arra, hogy a sok pénzből kifejlesztett jövő évi WRC versenyautó (amit Marcus Grönholm tesztelt hónapokon át) már szinte készen van.
A Volkswagen vezetése azonban úgy döntött, hogy haladéktalanul távoznak, azaz 2017-ben már nem lesznek ott egyetlen versenyen sem. Ez pedig az jelenti, hogy a négyéves gyári csapat – amely minden trófeát megnyert működése alatt – utolsó versenye a november közepi szezonzáró lesz Ausztráliában.
Alaposan fel fogja bolydítani a döntés a pilótapiacot, hiszen így állás nélkül marad a négyszeres világbajnok francia Sebastien Ogier, a 16-szoros futamgyőztes finn Jari-Matti Latvala, és a két futamgyőzelmmel rendelkező norvég Andreas Mikkelsen is. Jost Capito, a csapatot sikerre vezető menedzser már idén otthagyta a hannoveri Volkswagen Motorsportot a Forma-1-es McLaren kedvéért.
A Volkswagen Polo R WRC négy éven át tartó dominanciáját jól jellemzi az, hogy az ez idő alatt teljesített 980 gyorsasági szakaszból 622-t, 51 futamból 42-t ilyen autóval nyertek meg. Szerencsére a Volkswagen kiszállásával nem csökken a gyári alakulatok száma, mivel a Toyota épp jövőre tér vissza a WRC-be a Yarisból épített versenyautóval.