A WTCC mezőnye május 12-14-én érkezik Magyarországra. A rajongók és a szakértők szerint is
a gyári Honda magyar pilótájáról, Michelisz Norbertről fog szólni ez az év.
A versenyző korábban az Origónak kijelentette, hogy 2017-ben világbajnok akar lenni. Hasonló tervei vannak Michelisz portugál csapattársának, Tiago Monteirónak is. A tavalyi világbajnoki bronzérmes szintén a végső győzelemre hajt idén, így garantáltan nagy csaták várhatók a márkatársak között.
Minden bizonnyal korábbi csapattársuk, Rob Huff is beleszól majd a küzdelembe.
A Münnich Motorsportra és privát Citroenre váltó britnek is világbajnoki ambíciói vannak, csakúgy, mint a rohamosan fejlődő Volvo gyári csapatának.
Marokkó és Olaszország után Mogyoród a harmadik állomás a versenynaptárban, így mire május közepén hozzánk érkezik a WTCC mezőnye, már lesz halvány képünk az erőviszonyokról. Igaz, a magyar szurkolóknak teljesen mindegy, hol autózik Michelisz,
minden évben több tízezren mennek ki a Hungaroringre, hogy kedvencüket biztassák.
Ennek köszönhetően a WTCC a Forma-1 után a második legnépszerűbb gyorsasági autós sorozatnak számít.
Az utóbbi években a nézőszám a két nap alatt mindig meghaladta a 35 ezret.
A sorozat magyar csapata, a Zengő Motorsport idén a korábbi F1-es pilóta, Olivier Panis fiát indítja az egyik Hondával, a másikban magyar pilóta ül majd.
Nyár elején is túraautóktól lesz hangos a mogyoródi pálya:
június 16-18-án a német túraautó-bajnokság, a DTM bivalyerős autói versenyeznek a Hungaroringen.
A sorozat mostanra annyira népszerűvé vált, hogy már nemcsak német pályákra, hanem európai helyszínekre is elutaztatják a résztvevőket.
Tavaly is elképesztő hangulatot hoztak magukkal a pilóták, akik előbb látványos show keretében mutatkoztak be Budapest belvárosában, majd kemény csatákat vívtak a Hungaroring aszfaltján.
A versenyzők között találjuk a Forma-1-ből átigazolt Timo Glockot és Paul di Restát,
de hatalmas sztárnak számít a címvédő Marco Wittmann, valamint a szintén BMW-t hajtó Augusto Farfus, és az Audival versenyző Mattias Ekström is.
A túraautók után a formaautók foglalják majd el a pályát és a paddockot:
július végén, 28-30-ig rendezik az idei Forma-1-es Magyar Nagydíjat.
A március végén rajtoló idei szezon legnagyobb kérdése, hogy az új technikai szabályok borítják-e az eddigi erősorrendet, és
képes lesz-e valamelyik csapat megszorongatni a Mercedest - ami a tesztek alapján nagyon is elképzelhető.
A változtatásoknak köszönhetően az autók leszorító ereje sokkal nagyobb lett, a szárnyak méretei is módosultak, valamint a gumik is nagyobbak, mint korábban. A Pirelli átalakította a keverékeket és a szerkezetet is,
az ennek köszönhető nagyobb tapadás pedig akár 3-5 másodpercet is javíthat az eddigi köridőkön.
Ez alapján könnyen elképzelhető, hogy
a Forma-1 történetének leggyorsabb autóit láthatjuk idén a Hungaroringen.
Augusztus utolsó hétvégéjére is jutnak bőven lóerők a kamion Európa-bajnokságnak és Kiss Norbertnek köszönhetően.
A kétszeres Európa-bajnok magyar versenyző neve garancia az izgalmakra és a látványos előzésekre.
Az ETRC hosszú kihagyás után 2015-ben tért vissza Magyarországra, idén augusztus 26-27-én láthatja a közönség testközelből a bivalyerős versenykamionokat.
A tavalyi újraaszfaltozás után idén a szezon előtt már nem nyúlnak a Hungaroringhez, de
2017 őszén megkezdődik az elavult komplexum korszerűsítése.
Nemcsak területileg, hanem funkcionálisan is elkülönítik a felújítás három ütemét. Ahogyan arról korábbi cikkünkben írtuk,
előbb főként a nézők, majd a sportszakma igényeit elégítik ki,
a harmadik lépésben pedig olyan kiegészítő szolgáltatatásokat tesznek lehetővé, melyek a versenyek nélküli hétköznapokon is kicsábíthatják a pályára a látogatókat.