A megújult csapat szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy Spitzmüller is Fabiát vezet majd a ralikrosszban, igaz, ez az autó még nyomokban sem hasonlít a másik versenygépre.
A szakág sajátosságai miatt külön erre a célra építették a nagyjából 550 lóerős Fabiát, amely Spitzmüller elmondása szerint 1.9 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, ennek pedig a rajtoknál nagy jelentősége van.
"Sok oka van annak, hogy szakágat váltok, harminc év ralizás után tavaly úgy éreztem, kicsit veszítettem a motivációból" - mondta a korábban abszolút magyar bajnok Spitzmüller, s hozzátette, a ralikrossz rendkívül dinamikusan fejődik világszerte, egyre népszerűbb, ezért is döntött úgy, hogy vált.
"Az országos bajnokságban teljes szezont megyünk, és tervezzük, hogy az év második felében néhány Európa-bajnoki futamon is rajthoz állunk" - jelentette ki.
A tavalyi évzáró Szilveszter-ralin győztes, az ob-n harmadik Vincze Ferenc arról beszélt, hogy mindenképpen a hazai szinten jelenleg elérhető legmagasabb technikával, azaz egy R5-ös versenyautóval akarta folytatni pályafutását. A Mitsubishiről váltó pilóta navigátort, míg Bazsó Attila, az S-Motorsport tulajdonos-navigátora épp versenyzőt keresett, így állt össze kettejük párosa.
"Van egy kis hátrányunk a régi pilótákkal szemben, hiszen ők minden fűcsomót ismernek a magyar raliszakaszok mellett, de igyekszünk behozni ezt a hátrányt és az a terv, hogy folyamatosan megszorongassuk őket" - mondta Vincze, aki arról is beszámolt, hogy eddig 80 kilométert teszteltek az autóval, de az első versenyt megelőzően még egy gyakorlást beiktatnak a felkészülésükbe.
A nyolcfutamos hazai bajnokság jövő hétvégén, a Miskolc-ralival kezdődik, s október 15-én zárul a pécsi Mecsek-ralival.