A flúgos futamnak műtött térdel nekivágó gladiátor megküzdött a köves-sziklás tereppel, olyannyira, hogy majdnem ez okozta a végzetét is.
„Sokan feladták ezt a szakaszt, volt aki neki sem vágott, de én úgy voltam vele, hogy bármi áron végigcsinálom. Utólag kiderült, hogy ezzel majdnem a vesztembe rohantam. Egy agresszív dűlőre kellett felmásznunk, ahol az 5 km-es emelkedőn át végig járhatatlanok voltak a sziklák.
Az egyik nyálkás-nedves kövön megpattant a hátsó kerék, és kicsavarta alólam a gépet. Megindultam a szakadék felé, és ha nincs ott egy fa, amire a motorom felül, akkor most nem beszélgethetnénk"
- meséli a pilóta, akit szerencséje mellett a rutinja és lélekjelenléte is óvott a visszafordíthatatlantól.
Nem ez volt az egyetlen izgalmas pillanata a magyar versenyzőnek, hiszen másnap egy autóval is sikerült összekoccannia: „Egy mély sáros részben viaskodtam épp az elemekkel, amikor
egy kocsi mellém jött, és véletlen nekicsúszott a jobb lábamnak.
Nem esett túl jól, de ilyen ez a popszakma."
Ugyanazon a napon a cél előtt 4 kilométerrel még az üzemanyaga is elfogyott Lallernek. Ekkor azonban a semmiből ott termett a Freddy névre hallgató nagypapakorú ellenfél, aki a saját tankjából segítette ki a szívós magyar terepralist.
„Megállt, elővett egy csövet, és egy kis trükközés után átfejtettünk annyi benzint, ami már elég volt a célig"
- zárta kalandjai sorát a 2018-as jubileumi Dakar ralira készülő Quebeck Laller Racing Team pilóta.
A világ legnagyobb tereprali versenye legendás a bajtársiasságról, amelyre gyakran szükség is van. A versenyzők jövő januárban a perui Limából vágnak neki a több mint tízezer kilométeres útnak, hogy aztán két hét elteltével a kontinenst átszelve végül Argentínában érjenek célt.