„A privát tesztnap során kétszer harminc perc felmenetelem volt, ezalatt kellett megismerkedni a technikával. Az első etap még valóban csak a „barátkozásról" szólt, próbáltam a lehetőségekhez mérten gyorsan kiismerni a gépet, ami egy valódi bestia: 900 kilogramm össztömeg, hatalmas test, közel 500 lóerő ördögi nyomatékkal megspékelve, és majd 270 km/h végsebesség" – mondta Volentér Balázs a próbakörök után.
"A leszorítóereje elképesztő, a féktávjai félelmetesek, és ami külön furcsaság, hogy a szűk kabinból nehezen lehet tájékozódni. Forma autós múltamban megszoktam a kis látóteret, de ez még így is meglepett. További nehézség volt, hogy a forma autóval ellentétben nem láttam a kerekeket.
Ennek ellenére a teszt második szakaszában már igyekeztem a határon autózni, és ez olyannyira jól sikerült, hogy megfutottam a csapat itt valaha mért legjobb idejét
– büszkélkedett nem ok nélkül a magyar versenyző.
Az első etap tapogatózása után már bátran nyomta a gázt, mert – ahogy fogalmaz – úgy érezte magát, mint aki mindig is ezzel a géppel versenyzett. "A teszt során volt olyan kanyar, ahol optimális esetben 1.8 G erő hat az emberre, ezt nekem sikerült 240 felett 2.3 G-re feltornászni. Rendkívül élveztem az egészet, és nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra" – zárta mondandóját Volentér Balázs.
A remek teljesítménynek meglett az eredménye: a Janík Motorsport ülést ajánlott Volentér Balázsnak a következő versenyére, ami egy háromórás endurance (megbízhatósági) futam lesz augusztus közepén, amit ugyancsak a Slovakiaringen, a közép-európai zónabajnokság égisze alatt rendeznek.