A keddi pálya 352 kilométer hosszú volt, amelyben 200 kilométernyi dűne szerepelt – a 14. Dakarján induló Opel-pilóta nem emlékszik, végigzavarták-e valaha egy ilyen hosszú dűnesoron. Azt mondta, nagyon kellett figyelni, az erős koncentráció pedig nyilván fizikailag is kimerítette őket. Szerencsére az Opel Grandland X kiválóan alkalmazkodott az Atacama-sivatag dűnéihez.
Egyetlen probléma volt mindössze: melegedett a hűtővíz, de a lényeg, hogy az autóval teljesíteni lehetett a „királyszakaszt" -
derül ki az OPEL Dakar Team közleményéből.
Végre olyan napon vagyunk túl, amelyen csak kisebb gondjaink akadtak,
s ez az eredményen is meglátszott – mondta Szalay, aki magyar idő szerint éjjel fél egykor a 20. helyen állt, akkor 42 autós páros volt a célban. – Noha puha volt a homok, mi egyszer sem ástunk, pedig idegőrlően hosszú volt a dűnés szakasz, nem is tudom, mentünk-e már valaha egyhuzamban ennyit dűnéken. Aki elénk került, azt megelőztünk, de végig izzasztó volt ez a pálya – mentálisan és fizikailag is elfáradtunk a végére. Sajnos a pálya közepétől kezdve melegedett a hűtővizünk, mert a ventilátor telement homokkal, emiatt nem működött a hűtés. Nagyon örülök ennek a jó részeredménynek, ami azt mutatja, hogy ez a szakasz tényleg nagyon nehéz volt."
Szalay bevallotta, két dűnén is rossz döntést hozott
– más kérdés, hogy ezen a napon több száz esély volt a rossz döntésekre –, amikor felért a két ominózus dűne tetejére, rossz irányba borította le a Grandland X-et, de végül óriási rutinjának, s némi szerencsének köszönhetően sikerült korrigálnia.
Nem is emlékszem mikor értünk célba legutóbb ilyen előkelő helyen a Dakaron
– mondta Bunkoczi László. – Az időeredmény sem rossz, de nyilván ehhez az is kellett, hogy a versenyzőtársak közül sokan hibázzanak. Láttunk néhány nagy bukást, ebből is éreztük, hogy ez egy nehéz pálya, de szerencsére nekünk most kijött a lépés. Királyszakasz volt, ahogy mondták is a rendezők, és nagyon örülök, hogy nekünk így sikerült, de van még hátra két nap, és a hírek szerint a szerdai pálya sem lesz könnyebb, mint a mai volt..."
A Dakar rali szerdán egy Pisco körüli hurokszakasszal folytatódik amelynek össztávja 490 kilométer, ebből 313 kilométer a versenypálya hossza.