A sikereit korábban ralikrossz elsőkerék-hajtású Super 1600 kategóriájában elérő – 2016-ban és 2017-ben FIA Európa-bajnoki címet szerző – Szabó Krisztián 2018-ban váltott: ekkor kezdett versenyezni a Supercar kategóriában, melynek összkerékhajtású, kétliteres turbómotoros autói a világbajnokság mezőnyét is alkotják. A 26 éves magyar versenyző tavaly két Európa-bajnoki futamon indult el a csúcskategóriában, a korábbi világbajnok csapattal. Szabó Krisztiántól őrületes versenyt láthattunk tavaly ezeken a futamokon, a pilóta kiemelkedő teljesítményt nyújtott.
A sikeres együttműködésnek köszönhető, hogy Krisztián 2019-ben ismét az EKS-csapat tagjaként már ralikrossz-világbajnokságon szerepel a 2018-as Audi S1 Supercarral, a tavalyi gyári technikával, a szezon mind a tíz fordulójában négy kontinensen száguldhat végig.
„Amióta elkezdtem ralikrosszozni, a vágyam az volt, hogy egy napon a világbajnokságon versenyezzek” – mondta el Szabó Krisztián. „Ráadásul a csapatbajnokság tavalyi második helyezett csapatában leszek, Ekström áll majd mögöttem, aki bejelentette, hogy idén nem versenyez a bajnokságban állandó résztvevőként, így több ideje jut a csapat vezetésére.
Már a tavalyi Eb-versenyeken megszeretett, és rögtön az egyik pilótajelöltje lettem erre az évre.
Az EKS összetartó csapat, márciusban együtt készülünk fel, mielőtt áprilisban elkezdődik a szezon. Nagyon várom, hogy végre a világbajnokságon versenyezhessek. Lesznek ismerős pályák, ahol sokat mentem az Európa-bajnokságon, de több új is: rögtön a szezonnyitó Abu Dhabiban, aztán a belgiumi Spa, ahol a vonalvezetésbe az Eau Rouge is bekerül. Kanadába és Dél-Afrikába is utazunk, ami szintén izgalmas kihívás lesz, mivel az elmúlt pár évben nem versenyeztem Európán kívül.”
Mattias Ekström hatalmas lehetőséget lát fiatal magyar versenyzőjében. „Szerettem volna Krisszel idén is együtt dolgozni, a tavalyi eredményei alapján nagyon szép jövőt jósolok neki. A 2019-es évre átalakult a WRX mezőnyének szerkezete, és úgy gondolom, Krisznek nagy esélye van ebben az évben itt a legjobbak között lenni, sőt, nyerni.
Éppen ezért javasoltam neki, hogy ne az Eb-n, hanem a világbajnokságon induljon.
Csapatfőnökként fogom segíteni a munkáját, a tavalyi év pilótaélményei még nagyon élénkek bennem, úgy gondolom, ezt is hasznosan tudjuk felhasználni az EKS idei szereplésénél. Krisztián szerintem nagyon sok embernek szerez majd meglepetést” – mondta a DTM kétszeres bajnoka a Grandioso International Managementnek.
2019-ben a világbajnokságon történt változások, a gyári támogatott csapatok, valamint a korábbi világbajnokok távozása miatt jelentősen átalakul a mezőny szerkezete. Nincsenek kiemelkedő esélyesek, ezért Szabó újonc létére nagy célt tűzött ki maga elé:
Nyerni megyek a világbajnokságra.
A lehető legjobb időben érkezem, mivel kiszálltak a gyárak, így kiegyenlítettebbé válik a verseny. Eddig nem volt sok esélye annak a versenyzőnek, aki nem gyári csapatban szerepelt, oda pedig nagyon nehéz volt bekerülni.
Most mindenki nagyobb eséllyel indul, köztük én is, különösen, hogy a tavalyi második helyezett csapat és autó áll mögöttem.
A háttér tehát adott, a világbajnok csapat, Ekström szakmai támogatása is, és felkészültnek is érzem magam. Az egész világbajnokságon átívelő célom, hogy a lehető legtöbb versenyen az első háromban végezzek, és ha ez sikerül, akkor a dobogós helyezés biztosan összejön év végére.
Most vagy soha lehetőségként tekintek erre az évre, és világbajnoki célokkal vágok neki a szezonnak.”
A ralikrossz-világbajnokság 2019-es versenynaptára:
április 5-6.: Abu Dhabi, Yas Marina
április 27-28.: Spanyolország, Barcelona
május 11-12.: Belgium, Spa-Francorshamps
május 25-26.: Nagy-Britannia, Silverstone
június 15-16.: Norvégia, Hell
július 6-7.: Svédország, Höljes
augusztus 3-4.: Kanada, Trois-Rivières
augusztus 31-szept. 1.: Franciaország, Lohéac
szeptember 14-15.: Lettország, Riga
november 9-10.: Dél-Afrika, Fokváros