Szintén újdonság, hogy üzemanyag-támogatást is bevezetnek, elengedik a szervizjárművek extra kompköltségeit, és támogatják a dél-amerikai versenyzők járműveinek szállítását. Huszonöt százalékos kedvezményt kapnak az újonc női csapatok, és a friss dakarosok egyébként is olcsóbban nevezhetnek. Minden nap végi táborban felépítenek egy dobogót, hogy megünnepeljék a sivatagi show hőseit.
Az idei szisztémát továbbfejlesztve a versenyből kieső pilóták (kivéve azokat, akik egészségügyi ok miatt álltak ki) kapnak egy úgynevezett Joker-lehetőséget, és ha rendbe hozták a járművüket visszaállhatnak a versenybe. Attól kezdve viszont más mezőnyben értékelik őket.
„A szervezők mindent megtesznek annak érdekében, hogy vonzóvá tegyék a versenyzők számára a szaúd-arábiai viadalt, ez látszik az újításokból
– mondta Szalay Balázs, aki tizennégyszer állt rajthoz a Dakaron és kilencszer célba is ért.
"Tetszenek az ötleteik, kivéve Joker-lehetőséget, mert számomra a régi Dakar volt az igazi, amelyen ha reggel nem voltál ott a rajtnál, kiestél. Ez mindenkit arra ösztönzött, hogy foggal-körömmel küzdjön. Tudom, persze, hogy a jokerezőket külön értékelik, de mégis, a Dakaron szerintem csak az érjen célba, aki végigküzdi a távot" - így látja a magyar versenyző.