Papíron nyitott maradt az egyéni bajnoki cím sorsa a TCR Európa Kupa szezonzárójára, de a pontverseny éllovasa, Josh Files 33 pontnyi előnyt megőrzött az utolsó, monzai futamra, ráadásul a 2. rajtkockából indulhatott, miközben riválisa, Julien Briché a fordított rajtrács miatt csak a 10. kockából kezdhette a futamot.
Szombathoz hasonlóan kifogástalan időjárás fogadta a mezőnyt a festői szépségű helyszínen, azonban a magyar csapatok szempontjából ezúttal sem kecsegtetett sok jóval a futam, mert a M1RA Motorsport egyetlen versenyzője, Luca Engstler csak a 16. helyről kezdhetett, míg a Zengő Motorsport pilótája, Tenke Tamás csak a 25. helyről rajtolhatott el.
A futam tétje az volt, hogy a M1RA vissza tudja-e szerezni a szombaton elvesztett 3. helyet a csapatversenyben, illetve Engstler tud-e javítani a kiesésével lerontott egyéni helyezésén, a 8. pozíción. Ez a rajtsorrend ismeretében nem volt valószínű, de a csapat reményekkel telve állt rajthoz a szezonzárón.
Files a rajtnál taktikusan helyezkedve megőrizte a 2. helyét, majd a Curva Grandéból kigyorsítva a sikánnál átvette a vezetést, ezzel végképp helyzetbe hozva magát a bajnoki címért folyó küzdelemben. A szombati futamhoz hasonlóan Tenke ismét visszaesett a mezőny végére, miközben Engstler a 11. helyre jött előre.
A pontverseny brit éllovasa magabiztos előnyre tett szert, Briché hiába jött fel az első két kör alatt az 5. helyre, ez kevésnek tűnt ahhoz, hogy izgalom alakuljon ki a bajnoki címért zajló csatában. Ez azonban nem szegte a francia versenyző kedvét, aki a Peugeot remek tempóját kihasználva bő 16 perccel a leintés előtt már dobogós helyen autózott.
Engstler közben a mezőny sűrűjében küzdött, visszacsúszott a 13. helyre, átvágta a 2-es sikánt is, de profitált Gilles Magnus büntetéséből, amit azért kapott, mert bemozdult a rajtnál, így visszaszerezte a 11. pozíciót. Szintén mások hibáira csapott le Tenke is, aki a 28. helyre jött előre koccanások és vezetői hibák eredményeként.
Az élen három különböző márka autói futottak, Files próbálta lerázni Lloydot a szélárnyékból, akire szintén tapadt Briché, így Hyundai-Honda-Peugeot trió küzdött a dobogós helyekért.
Míg a középmezőnyben folyamatos volt a lökdösődés és a pályaelhagyások, az élen nagyon fegyelmezetten üldözték egymást a pilóták. Briché nem ment bele túl kockázatos támadásba Lloyd ellen, kettejük csatája lehetővé tette Files részére, hogy lélegzetvételnyi előnyhöz jusson, és ne kelljen minden féktávon a belső ívre húzódnia.
Az utolsó kör előtt 9 perccel azonban Briché pontosan beszúrt Lloyd mellé, meg is előzte a Hondát, így Files nyomába eredhetett. A pontverseny két éllovasa az utolsó futamon is az élre állt, bár sportszerű versenyben valójában csak a büszkeségért küzdhettek, hiszen Files megengedhette volna magának, hogy átadja a vezetést, a bajnoki cím akkor is a zsebében maradt volna.
Helycseréről azonban végül szó sem volt, a maradék 7 perc plusz egy kör során Briché nem tudta érdemben támadni Filest, aki megnyerte a versenyt és a TCR Európa Kupát is.
A brit pilóta ezzel a két német TCR bajnoki cím után az Európa Kupában is a csúcsra ért a Target Competition versenyzőjeként. A M1RA színeiben szintén Hyundait vezető Engstler az egyéni pontverseny 9. helyén zárta a sorozatot, a csapat korábbi versenyzője, Nagy Dánielt a 21. helyen rangsorolták, utódja, Szabó Zsolt a 30. lett, Tenke pedig a 29. helyet érte el az összetettben. A M1RA a tavalyi eredményt megismételve a csapatverseny 4. helyén szerepel.