Vágólapra másolva!
A SEAT sportmárkája, a Cupra bemutatta a Leon Competición új modelljét, ami az idei szezontól különböző TCR-bajnokságokban, így a túraautó-világkupában is szerepel majd. Elektromos változat is készül a spanyol versenyautóból.

Új modell készült a 2020-as szezonra a SEAT sportmárkája, a Cupra neve alatt futó Leon Competiciónból. A megújulást természetesen az utcai változat leváltása indokolja, de a versenyváltozat azért is különösen érdekes, mert ez marad az egyetlen modell, amivel a Volkswagen csoport az ügyfelei révén képviseli magát a TCR-kategóriákban.

A német autógyártó tavaly úgy döntött, a hasonló technikán alapuló VW Golf GTI-ből és az Audi RS3 LMS-ből nem készít új, benzines modelleket és visszavonja a gyári támogatást is, így a Cupra maradt az egyetlen a kategóriában, ráadásul elektromos változat is készült az idén induló Pure ETCR sorozat küzdelmeihez.

CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición

A Leon korábbi generációja annak idején Európa-bajnokság alapja volt, Michelisz Norbert is egy ilyen autóval érte el első nemzetközi sikereit, majd a későbbi változatok is kedveltek maradtak a Zengő Motorsport és a M1RA elődjének is tekinthető B3 Racing Team színeiben. A most búcsúzó verzióra alapozták a TCR-szabványt is, így az új modell bemutatása fontos fejlemény a kategória számára.

A leginkább látványos változások elsősorban az utcai változatot idéző karosszérián és az aerodinamika hatékonyságát növelő légterelőkön látható.

A tervezők természetesen sokat dolgoztak a súlycsökkentésen, a súlyelosztáson, versenyzéshez igazították az elektronikát, emellett robosztus, átalakítható és moduláris karosszériát alkottak, részben 3D nyomtatással készülő alkatrészek felhasználásával. A futómű természetesen lehetővé teszi a hasmagasság, a kerékdőlés, a kerékösszetartás és a nyomtáv átállítását.

CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA e-Racer
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición
CUPRA Leon Competición

A benzines változat szíve egy kétliteres, turbófeltöltős motor, ami 250 kW (340 lóerő) leadására képes 6800-as fordulaton, a maximális forgatónyomaték 410 Nm. A hatsebességes, szekvenciális sebességváltó révén 4,5 másodperc alatt érhető el a 100 km/h-s tempó, az autó csúcssebessége 260 km/h.

A márka szempontjából fontos fejlemény, hogy elektromos változat is készül,

itt természetesen nincs szükség hűtőrácsra és teljesen sík az autó padlólemeze, így hatékonyabb az aerodinamika, további kisebb részleteket is alárendeltek az optimális légáramlásnak. Az akkumulátor és a hajtáslánc a rivális márkákkal azonos, négy villanymotor összesen 500 kW-os (680 lóerő) teljesítményt szabadít fel, 960 Nm-es nyomatékkal.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!