„Tulajdonképpen már hetek óta erre az első versenyre készülünk. Most, hogy a repülőtéren vagyunk, egyrészről megnyugodtam, hogy mindent sikerült elintézni, másrészről kezdek izgulni" – nevet Mixi.
„Sok belső kamerás felvételt néztünk a pályákról, van némi elképzelésem róluk, de amíg nem megyünk rajtuk, addig semmi biztosat nem tudok mondani.
Kedden lesz egy egésznapos privát tesztünk, hárman leszünk összesen a pályán, úgyhogy annyit mehetünk, amennyit csak szeretnénk. Utána kicsit okosabbak leszünk, hogy milyenek a portugál murvás szakaszok.
A mezőny elég nagy, 32 Rally2-es/R5-ös nevező van. Az ellenfelek nagy részét ismerjük a Rally Hungaryről.
Azt gondolom, hogy itthon, hazai körülmények között versenyképesek voltunk velük szemben, az a nagy kérdés, hogy idegen pályákon, ahol minden új lesz nekünk, hogyan tudjuk felvenni velük a versenyt.
Nagyon merész célom van, az első nyolcban szeretnék végezni, meglátjuk, hogy ezt tudjuk-e az idei első Eb-futamon teljesíteni.
Sokan gratuláltak nekünk az Eb-program bejelentése óta. Ezt szeretném ezúton is megköszönni, és mindent megteszünk érte, hogy rászolgáljunk. "
A felkészülés, ahogy Mixi mondta, már hetekkel korábban elkezdődött és ha nem is kész itinerrel, de kész forgatókönyvvel érkeztek Portugáliába.
„Szinte az összes pályáról találtunk belső kamerás felvételt a WRC+ oldalon" – mondta Nagy Attila, navigátor. "Itinert ez alapján nem lehet készíteni. Egyszer már próbálkoztunk hasonlóval, de nem jött be. Viszont sok támpont megvan, illetve azt is láttuk, hogy a második körre mennyit változik a pálya. A Rallymaps oldalon fent vannak a pályák, ezt próbáltam átültetni egy turistaútvonalakat is tartalmazó offline térképre. A pályabejáráson csoportokba vagyunk osztva, pontosan meghatározva, hogy mikor melyik pályákat járhatjuk be. Ezek alapján már megvan a pontos tervünk. Amit itthon meg lehetett tenni, azt meg is tettük a felkészülésben. Én is izgulok már, hiszen Európa híres pályáin fogunk versenyezni. Ez hatalmas kihívás mind a kettőnknek."