Összefoglalónkat ide kattintva olvashatja, percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt találhatja.
Kellemes délelőttöt kívánunk Kedves Olvasóinknak! Hamarosan következik az idei WTCR szezon utolsó előtti futama, de a világkupa-győzelem sorsa már most eldőlhet. Michelisz Norbert 27 pontos előnnyel kezd, ha ebből legalább 26 megmarad, már az utolsó verseny előtt ő lesz az idei bajnok.
Michelisz mindkét időmérő edzést az élen zárta és begyűjtötte a maximális pontokat, a lendülete az első futamra is megmaradt.
Az idei szezon során Michelisz átlagosan 35 pontot szerez hétvégente, Malajziában a két időmérőn és az első futamon összesen pont ennyit gyűjtött. Még 50 pontot lehet szerezni, az idén 54 pont volt a hétvégi rekordja.
Amennyiben az argentin Guerrieri nem nyeri meg a versenyt, 25 pont előny is elég Michelisznek ahhoz, hogy már a szezon utolsó versenye előtt világkupa-győztes legyen. Viszont, ilyen pontállás nem alakulhat ki akkor sem, ha Guerrieri dobogós lesz és Michelisz előtt ér célba, utána viszont elég lesz követni a hondás pilótát. Persze, sokkal egyszerűbb, ha Michelisz meg tudja előzni Guerrierit, de a rajtsorrend alapján erre mérsékelt az esély.
Csütörtökön rendezték az Autósport és Formula Magazin top 50 magyar autóversenyző gáláját, amely során Michelisz Norbert bizonyult az év magyar autóversenyzőjének. Távollétében a díjat édesapja, Michelisz András vette át.
Felborított rajtsorrenddel indul a második futam, a két bajnoki esélyes egymás mellől indul.
1. Ma Csinghua
2. Néstor Girolami
3. Frederic Vervisch
4. Kevin Ceccon
5. Augusto Farfus
6. Gabriele Tarquini
7. Nicky Catsburg
8. Mikel Azcona
9. Esteban Guerrieri
10. Michelisz Norbert
Nem kockáztatnak a BRC-nél, Michelisz a többiekhez hasonlóan slick gumikkal kezdi a futamot. Yvan Mullernek nemrég azt mondták, ha sikerül felmelegíteni az abroncsokat, jelenleg jobb választásnak tűnnek, mint az esőgumik.
A Twitteren kisebb felháborodás alakult ki, miután kiderült, hogy a sorozat promótere, az Eurosport nem közvetíti élőben az utolsó futamot. Ezért a WTCC korábbi riportere, Ben Constanduros is annak drukkol, hogy Michelisz már az utolsó előtti futamon megnyeri a bajnokságot, élőben.
Az első versenyhez hasonlóan folyamatos a guumik cserélgetése a rajtrácson, Vervisch autóján mintha a futómű alkatrészeit is vizsgálnák. Ceccon autóján hátra esőgumik kerültek.
Girolami fényszóróján látható, hogy esik az eső, az ablaktörlő is működik az autóján. Vervisch autójára nem került fel a bal első gumi, lehetséges, hogy a 3. helyről nem tud elrajtolni.
A 3. helyről Vervisch nem tudott elindulni a felvezető körre, az ő helye üresen marad majd, feltéve, hogy az autóját időben le tudják vontatni, mert csak három kereket szereltek fel rá.
A felvezető kör során nagy vízfüggönyt húznak az autók, ha el is áll az eső, úgy tűnik, jó döntés hanyagolni a slick abroncsokat. Björk a felvezető kör során lecserélte a slickeket esőgumikra. Michelisznek azt mondták, ha Guerrieri kiáll a bokszba, kövesse ő is.
Az esőfüggönyben elég zavarosan indult a verseny, Girolami simán átvette a vezetést, Guerrieri szenzációs versenyzéssel átvette a 2. helyet, Michelisz viszont visszaesett a 15. helyre. Később Michelisz kicsúszott a kavicságyba is.
Elképesztő látvány, lángol az egyik Hyundai a pályán! Nicky Catsburg került bajba, Michelisz visszaesett a 28. helyre. Guerrieri átvette a vezetést, majd leállították a versenyt. Összetört Priaulx autója is.
Miközben eddig minden flottul ment Malajziában, a második futam első köre alig alakulhatott volna rosszabbul. Michelisz visszaesett a 28. helyre, az első pontszerző pozíció a 15., miközben legnagyobb ellenfele, Guerrieri feljött az élre. Nagy szerencséje azonban, hogy nem ragadt a sóderágyban, miközben kicsúszott az 1. kör során.
Az argentin pilóta mérges, mert szerinte a biztonsági autónak kellett volna a pályán maradnia, amíg elszállítják Catsburg autóját. Azt mondta, ha most az eredeti rajtsorrenddel újraindítják a versenyt az nagy kiszúrás lenne vele. Kérdés egyáltalán, hogy lesz-e verseny, mert még egy harmadik futamot is meg kell rendezni.
Azt viszont továbbra sem tudni, hogy milyen sorrendben indítják majd újra a mezőnyt. Yvan Muller mérgesen nyilatkozott, miután Nicky Catsburg nekiment.
Mivel a mezőny nem teljesítette az első kört, a szabályok szerint elvileg az eredeti rajtsorrenddel kellene újraindítani a mezőnyt, ez hatalmas kiszúrás lenne Guerrierivel, de Micheliszt ismét játékba hozná.
A Hyundai versenyzője szerint az első futamon bevált, hogy az első tengelyre slick, a hátsóra esőgumit szereltek, most azonban nem. Tagadta, hogy szándékosan ment neki Muller autójának. Hozzátette, a tűzeset miatt nem volt veszélyben.
Girolami indul az élről, Guerrieri a 2. helyről küzdhet újra, Michelisz viszont a középmezőnyben ragad, de legalább nem a mezőny végén.
Az argentin pilóta megerősítette, hogy a 2. helyről kezdheti majd újra a versenyt, ezt "eléggé fair" döntésnek tartja. A Münnich Motorsport pilótája egyelőre sisak nélkül sétálgat, eltűnt a garázsban, úgyhogy a rajt még várat magára.
Megfeszített munka folyik a Cyan Racingnél és a BRC-nél is, hogy megjavítsák Muller, Björk és Catsburg autóit. Egyelőre ők sem tudják, mikor rajtol újra a mezőny, nekik az a jó, ha minél később.
Egyelőre nem jelentették be, de szinte biztos, hogy a biztonsági autó mögött engedik majd el a mezőnyt, ha elrajtolnak végre. A pálya és a levegő hőmérséklete is 24 fokos, alkonyat van.
Az első versenyhez hasonlóan ezúttal is 10 körre nő a táv. Megkezdték az első kör első két szektorában kialakult eredmény visszaállítását a rajtrácson. Az még nagy kérdés, hogy mi lesz azokkal az autókkal, amelyeket javítani kell, de a második szektor végén még egyben voltak.
A BRC szerelői hasonló csodát vittek véghez, mint a Zengő Motorsport munkatársai, akik 2011-ben a Hungaroringen lényegében ragasztószalaggal rakták össze a BMW-t, miután Michelisz összetörte azt a rajtnál, de mire észbe kapott a mezőny, ott is szakadni kezdett az eső.
Nem úgy tűnik, hogy belátható időn belül lesz itt rajt. Telik az idő, a versenyirányítás nem kommunikál. Ha lesz verseny, Michelisz valószínűleg a 15. helyről kezdhet majd, Guerrieri a 2. lesz csapattársa, Guerrieri mögött.
Michelisz lassan háromnegyed órája az autójában ül, így próbálja kizárni a külvilágot. Mérnöke felsorolta neki a rajtsorrendet, megerősítette, hogy Girolami és Guerrieri indul az élről, a magyar versenyző pedig a 17. helyről kezd majd.
Sokan még mindig sisak nélkül viccelődnek egymással, de hirtelen pakolni kezdtek, és Monteiro is visszasétált az autójához.
Guerrierinek megerősítették, hogy a Safety Car mögül indul a mezőny, 10 perc múlva várható a folytatás. Muller visszaült az autójába, ő is folytatni tudja a küzdelmet.
A fedélzeti kamera felvételén lehetett hallani, ahogy azt mondja, ellenfelétől el kellene venni a licencet a rajt utáni baleset miatt. Mindketten újra rajthoz állhatnak.
Girolami vezet Guerrieri előtt, Michelisz a 13. helyezett a sorban. Priaulx a bokszutcából kezd, de felzárkózhat a mezőny végére.
A szabályok szerint, ha legalább 2 kört teljesít a mezőny, félpontokat lehet adni a pilótáknak, ha 70%-ot teljesítenek, akkor teljes értékű a futam. Amennyiben ez történne, akkor a jelenlegi sorrend szerint Michelisz előnye 10 pontra csökkenne.
A 4. körtől ismét lehet majd versenyezni, meglátjuk, mire megy a mezőny az éjszakai esőben. A két Honda vezet, Michelisz a 13. helyezett, Tassi a 25. pozícióban folytatja a versenyt.
Rögtön a célegyenesben helyet cseréltek a Hondák, Michelisz továbbra is a 13. helyezett. Nagyon rosszak a látási viszonyok, Michelisz lényegében a helyzetjelző lámpák alapján tud navigálni. Mérnöke azt kérte tőle, hogy maradjon közel Coronelhez.
A kör végéig feljött a 11. pozícióba, Monteiróval csatázott. A 7. hely is lőtávolban van a számára. Kockázatos a küzdelem, de úgy tűnik, Michelisz nem biztonsági autózással versenyez.
A magyar versenyző feljött a 9. helyre, miután Farfus elengedte, majd a 8. pozíciót is átvette Hufftól. Michelisz segítséget kért, Farfus erre elkezdte feltartani Monteirót.
Ha most intenék le a versenyt, 10 pont megmaradna Michelisz előnyéből. Guerrieri átmenetileg meglógott, mert helyet cserélt Girolamival, de a pontkülönbséget Michelisz behozta azzal, hogy feljött a 11. helyről a 8. pozícióba.
Michelisz a rádión azt mondta, sokkal gyorsabbnak érzi magát, mint a 7. helyezett Ehrlacher. Kellenek a pontok, de kérdés, hogy megéri-e kockáztatni az előzést.
Tassi kezd visszazárkózni a pontszerző helyekre, de egyelőre a 17. helyezett, amiért még nem jár jutalom.
Mérnöke próbálta lebeszélni Micheliszt a támadásról, ő azt felelte, hogy nem fog kockáztatni. A dobogós helyeken közben nagy csata túl, a spanyol Mikel Azcona megelőzte Néstor Girolamit. Koccantak is, de a hondás pilóta nem tudta visszavenni a helyezését. Guerrieri győzelme egyelőre nincs veszélyben.
Kristoffersson a 4-es szektortól a következő kör első harmadáig vívott Girolamival, de végül sikerült megelőznie a Hondát. Tassi feljött a 16. helyre, Tarquini kiállt a bokszba.
A 3-as szektorban történt valami, először sárga zászló lépett érvénybe. Tassi Attila autója állt meg a pálya szélén.
Guerrieri vezet, Michelisz a 8. helyezett, 11 körre növelték a versenytávot, de várhatóan érdemi verseny nem lesz már ezen a futamon.
Ha nem változik a sorrend, Yvan Muller hátránya 33 pont lesz Michelisz Norbert mögött, ez azt jelenti, hogy a francia pilóta biztosan nem tudja majd megnyerni az idei világkupát. A csapatversenyben a Cyan Racing előnye szintén 33 pont lesz a BRC Hyundai N Squadra Corse előtt.
Az utolsó körre is pályán maradt a Safety Car, ez azt jelenti, hogy előzésre már nem volt lehetőség, nem változott a sorrend, így Guerrieri megnyerte a versenyt, Michelisz a 8. helyével 10 pontot megtartott az előnyéből. A thriller után teljesen nyitott maradt a küzdelem a harmadik futamra.
Az eredeti, magyar idő szerint 13:15-kor esedékes rajt szinte biztosan csúszik, legalább 24 perccel. Hamarosan jelentkezünk a pontos időponttal és további hírekkel. Köszönjük az eddigi figyelmet!