|
Jobb lesz, mint bármelyik korábbi epizód - evvel a hangzatos mondattal szinte minden kiegészítő beharangozásakor találkozhatunk, aztán nem egy esetben nem lesz belőle semmi. Hogy a MOHAA fejlesztés alatt álló kiegészítője, a Pacific Assault esetében ne ez legyen a helyzet, arról a fejlesztők avval próbálnak gondoskodni, hogy egy teljesen új motort készítettek az addonhoz.
Erre a lépésre szükség is volt, mivel a játék ezúttal a Csendes-óceáni hadszínteret vetíti elénk, ahol olyan sűrű, áthatolhatatlan dzsungelekben folyik a harc, melyekkel nem találkozhatunk az európai csatatereken. A dzsungeleke mellett a vízfelületek mellett lesz érdemes elidőznünk egy pillanatig, persze nem akkor, amikor az ellenség ólomesőt zúdít ránk. A vízfelületek most már nemcsak valósághűen tükröződnek, hanem a Joint Operationsban megismertekhez hasonlatosan piszkolódnak, illetve vízcseppek felhőjével köszöntik a beléjük gázoló katonákat, vagy a becsapódó lövedékeket.
Az új motornak köszönhetően a fahidak példának okáért nemcsak összeomlanak, ha egy gránátot hajítunk rájuk, hanem valóságosan szilánkokra robbannak, mely szilánkok bizony komoly sérüléseket képesek okozni az ellenségnek, vagy balszerencsésebb szituációban nekünk. Ha már a megsérült ellenfeleknél tartunk, most is működik a rongybaba effektus, vagyis a lelőtt katonák aszerint esnek össze, hogy hol találtuk el őket, egy aknára, vagy gránátra lépve pedig látványos mozdulatokkal válnak a légierő tagjaivá, legalábbis földet érésükig.
A Pacific Assaultban a mesterséges intelligenciának fontosabb szerepe lesz, mint a többi akciójátékban. Ez annak köszönhető, hogy ebben a játékban nem a játékos vezeti az osztagot, mint a legtöbb FPS-ben, hanem csak egy a többi katona közül, akiknek engedelmeskedniük kell az őrmester parancsainak. Mindkét oldalnak más a taktikája: az amerikai tengerészgyalogosok sokkal agresszívebben, közvetlenebbül támadnak, míg a japánokra leginkább az óvatosság a jellemző.
Csapattársaink, valamint az ellenséges katonák egyáltalán nem egy kaptafára készültek, hanem szinte mindegyikük megjelenése eltér egymásétól. Megtalálható itt mindenféle bőr és hajszín, borosta, szakáll, vagy sebhely az arcon. Emellett nem minden katona egykorú, hanem akadnak az osztagokban idősebb veteránok, és láthatóan tejfelesszájú zöldfülűek is.
A küldetések egyébként összefüggnek egymással, úgyhogy nem mindegy, hogy éppen csak teljesítettük az adott feladatot, vagy fényes győzelmet arattunk. A legfontosabb ezen a téren, hogy próbáljunk meg vigyázni egymásra, mivel lesznek olyan bajtársak, akik mindvégig az oldalunkon harcolnak, persze csak akkor, ha nem puffantják le őket. Egy küldetésben például meg kell védenünk egy lőszerraktárt, ami ha nem sikerül, ugyan nem eredményezi a misszió elbukását, viszont a következő küldetésben kevesebb lőszerrel gazdálkodhatunk.
Nem maradtak ki a kiegészítőből a harci járművek sem. Azt pontosan még nem lehet tudni, hogy összesen hány különféle járművet irányíthatunk, de azt már igen, hogy helyet kapnak a Pacific Assaultban a vadászrepülőgépek is. Állítólag az sem lesz ritka, ha egy légi csatában akár száznál is több gép küzd egymással a légtérben, természetesen eltérő taktikát alkalmazva országuktól függően.
A fentieket átfutva a Pacific Assault egy igencsak színvonalas játéknak ígérkezik, ami egyébként el is várható a sorozat korábbi epizódjait ismerve. A fejlesztés még eléggé korai szakaszánál tart, de a jövő január végére tervezett megjelenés után remélhetőleg egy újabb HL-2 és Doom 3 vetélytársat tisztelhetünk a programban.