A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNAkilov Plylyp
20:32ÖkölvívásOleksandr Khyzhniak-Pylyp Akilov
HUNMagyarország
21:05VízilabdaSpanyolország-Magyarország
NyílNyíl

Egészen hihetetlen, hogy mi rövidítheti meg az életünket

A korai életkorban elszenvedett gyász gyorsíthatja az öregedést - derül ki egy kutatásból. Egy másik tanulmány szerint pedig a rossz táplálkozás és a cukros ételek fogyasztása szintén összefügg a biológiai életkor emelkedésével.

A gyász okozta stressz felgyorsíthatja az öregedési folyamatot - állítják kutatók, akik bizonyítékot találtak arra, hogy egy szerettünk korai elvesztése már jóval a felnőttkor elérése előtt hatással van ránk. A tudósok

a gyorsabb öregedés biológiai jeleit észlelték azoknál az embereknél, akik elvesztették egy szerettüket, de ezek a jelek hiányoztak azoknál, akik nem élték át egy hozzájuk közel álló személy halálát.

A kutatás szerint a gyász megviseli a szervezet szöveteit és potenciálisan növeli a későbbi egészségügyi problémák kockázatát. Allison Aiello, a New York-i Columbia Egyetem epidemiológia professzora szerint egy közeli hozzátartozó elvesztése jelentős stresszfaktor és olyan negatív tapasztalat, amely  összefügg a rosszabb mentális egészséggel, a kognitív zavarokkal, a szív- és anyagcsereproblémákkal és a korai elhalálozás esélyét is növeli.

Kutatásunk jelentős összefüggést mutat a gyermekkortól a felnőttkorig tartó veszteségek átélése és az öregedés biológiai jelei között

- mondta Aiello. A kutatók az amerikai National Longitudinal Study of Adolescent to Adult Health adataira támaszkodtak, amely a résztvevőket tinédzserkoruktól a felnőttkorukig követte. Különösen azokat az embereket vizsgálták, akik 18 éves koruk előtt, illetve 19 és 43 éves koruk között gyászolták egy szerettük halálát.

A 3963 vizsgált ember közül, mintegy 40%-uk veszítette el felnőttkorára egy szerettét. A több gyászt átélők biológiai életkora jelentősen magasabb volt a többieknél. A Jama Network Open című szaklapban közzétett eredmények ismeretében Aiello szerint a kutatásnak most arra kellene összpontosítania, hogy a gyászolók esetében tanácsadással és különféle megküzdési stratégiákkal csökkentő-e a sejt-öregedés.

Az étkezés hatása a biológiai életkorunkra

A tanulmány egy, az egészséges táplálkozás és a hozzáadott cukor biológiai életkorra gyakorolt hatásáról szóló kutatással együtt jelent meg. A kutatás szerint az Egyesült Államokban a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag étrendet követő nők biológiai életkora fiatalabb volt, mint a szegényebb, nélkülöző étrendet követőké. De még az egészségesen táplálkozó nők esetében is minden gramm hozzáadott cukor a biológiai életkor emelkedésével járt együtt.

Ez az első bizonyíték arra, hogy a hozzáadott cukrok milyen hatással vannak az epigenetikai öregedésre

- mondta Elissa Epel, a tanulmány egyik szerzője, a San Franciscó-i Kaliforniai Egyetem pszichiátriai tanszék professzora - írja a Guardian.

Korábban arról is írtunk, hogy kutatók egy csoportjának sikerült azonosítania a test öregedésének egyik fő okát.