Herb Ritts karrierje a 70-es években kezdődött, amikor első fényképeit készítette a főként filmiparban dolgozó barátairól. Jon Voight portréja volt az első, melyet a Newsweek című lap meg is jelentetett, és ezt számtalan sztár híres fényképe követte. (Köztük Richard Gere, Elizabeth Taylor, Madonna, Tina Turner és Jack Nicholson portréja egyéni megközelítésben.)
Elsősorban a Vouge, a Vanity Fair és a Rolling Stone című lapoknak fotózott, és műveivel lassan stílust teremtett. Egyéni látásmódja elsősorban a fekete-fehér képekben teljesedett ki.
A legnagyobb divatcégek rendelték meg tőle kampányuk fotóanyagát, többek között Donna Karan, Giorgio Armani, Calvin Klein és a GAP. Képeiből Los Angeles, New York és Európa fővárosai rendeztek kiállítást.
"Szeretném valamiképp összekötni a divatfotót a portréval, a képzőművészetet az aktfotózással, és mindezt a mozgókép világában egyesíteni. Az egyveleg pedig remélhetőleg egyesíti majd azt a tudást, melyet a pályám során szereztem" - nyilatkozta. Ennek megfelelően a 90-es évek elejétől a videóklip műfajába kalandozott, és hamarosan a legnagyobb könnyűzenei előadók rendeltek tőle klipet.
Ő forgatta többek között Madonna Cherish, Janet Jackson Love Will Never Do (Without You), Chris Isaack Wicked Game, Michael Jackson In The Closet, Jon Bon Jovi Please Come Home For Christmas, és Mariah Carrey My All című klipjét. Legutóbbi munkái közé tartozott Britney Spears Don't Let Me Be The Last To Know, az N'Sync Gone, Jennifer Lopez Ain't It Funny és Shakira Underneath Your Clothes című számából forgatott videó.
Utolsó munkája majd csak 2003-ban jelenik meg: Ben Affleckről készített sorozatot a Vanity Fair számára. Pár nappal később rosszul lett, és ismeretlen eredetű betegséget diagnosztizáltak nála. A Los Angeles-i UCLA Medical Centerbe szállították, ahol Stephen Huvane szóvivő tájékoztatása szerint tüdőgyulladás szövődménye okozta halálát. Édesanyja, testvérei, és partnere, Erik Hyman gyászolják.