233 milliárd liter víz fogyott az elmúlt évben, míg üdítőkből csak 227 milliárd liter – a Beverage Digest információja szerint a növekedéshez a gazdaságilag erősödő Kína, India és Brazília tett hozzá, miattuk mozdult el ennyire az öt évvel ezelőtti 170 milliárdról a palackozott víz forgalma.
A világ lakosságának nagyjából egyharmada él az említett országokban, így nem csoda a piac változása. Hozzá kell tenni azt is, hogy számos helyen nem érhető el ivóvíz minőségű, fertőzésmentes csap- vagy kútvíz sem.
A trendek változásában szerepet játszik, hogy az elhízás veszélye, az egészséges életmód vágya sokakat eltántorít a cukros üdítőktől – ez az Egyesült Államok forgalmi eredményein is megmutatkozik. Marco Settembri, a Nestlé vezető termékfelelőse szerint az túlsúly valós rémképe is hozzájárult ahhoz, hogy megváltozzanak az amerikai statisztikák. A Beverage Digest adatai alapján az USA-ban 14 százalékkal csökkent az édes, szénsavas üdítők piaca.