San Francisco elöljárói nyilvános szavazás során döntöttek arról, hogy a cukros üdítők reklámjaiban kötelező legyen feltüntetni a következő szöveget:
„Vigyázat! A hozzáadott cukrokat tartalmazó italok hozzájárulnak a kóros túlsúlyhoz, a cukorbetegséghez és egyéb egészségügyi problémákhoz”.
Kalifornia államban ez lesz az első város, ahol az intézkedést kötelezővé teszik, amennyiben a törvény átmegy a második szavazáson, illetve a polgármester sem vétózza meg. A szabályozás alá azok a termékek tartoznának, melyekben több mint huszonöt kalória származik hozzáadott cukrokból. Tehát kimarad például a Coca-Cola Zero, a tej és a száz százalékos gyümölcslevek; de beletartoznak majd a közkedvelt szénsavas üdítők, az energiaitalok, az úgynevezett „vitaminos vizek” és a jeges teák is.
A törvény kiskapuja, hogy az egészségügyi felhívás csak a városban megjelenő, nyomtatott hirdetéseken jelenik majd meg: hirdetőtáblákon, falakon, taxikon, buszok oldalán. Így az újságokban, szórólapokban, interneten megjelenő reklámok megússzák a dolgok. Illetve, ami a legfontosabb, maguk az üdítős flakonok is.
Mindezt ellensúlyozza, hogy a város 10-0 arányban elfogadott két másik, a témában érintett intézkedést is. Ezek szerint tilos lesz cukros üdítőt reklámozni olyan felületeken, amelyek a város tulajdonában állnak.
San Francisco ugyanígy jár el a dohánnyal és az alkohollal is. A másik törvény nem engedi, hogy a városháza költségvetéséből cukros üdítőkre költsenek.
Az egyik elöljáró, Scott Wiener tömören fogalmazta meg a lényeget:
„Ezek nem csak finom, ártalmatlan termékek. Beteggé teszik az embereket, ezért lépnünk kell”.
Egy Coca-Cola pléh üdítősdobozban száznegyven kalória van, kizárólag cukorból. Ez harminckilenc grammnyi cukrot jelent, ami kilenc teáskanálnak felel meg.