Zsigó Róbert, a Földművelésügyi Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára elmondta, a kampány célja az volt, hogy minél több friss magyar dinnye kerüljön a vásárlók asztalára, ami azért is fontos, mert
2011 óta 11 ezer család él a gyümölcs termesztéséből.
Ők évente 220-240 ezer tonna dinnyét termesztenek.
Magyarországon jelenleg közel 6 ezer hektáron termesztenek görögdinnyét,
a fogyasztás 2011 óta 20 százalékkal növekedett.
Az államtitkár arról is beszélt, hogy a szezon alatt kiemelt figyelmet fordítanak a görögdinnye termesztésének és forgalmazásának ellenőrzésére.
Tájékoztatása szerint a minőség, a származás és a nyomon követhetőség mellett ellenőrzik az elárusító helyek higiéniáját, illetve azt is vizsgálják, hogy a forgalmazó eleget tett-e a rá vonatkozó jogszabályi kötelezettségeknek.
A sajtótájékoztatón kiderült: a hatósági ellenőrzéseknek köszönhetően egyértelműen
javult a jogkövető magatartás, a vizsgálatok szerint a hazai dinnye minősége is kiváló.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing-vezérigazgatóhelyettese beszámolt arról, hogy a kampány június végén a sárgadinnye kóstoltatásával kezdődött, majd július 10-től a görögdinnye népszerűsítésével folytatódott.
A hazai dinnye népszerűsítését célzó kampány a CBA-üzletekben és több hazai fesztiválon is jelen volt, és új helyszínként csatlakozott a programhoz az Erzsébet-tábor, ahol gyermekek és családok is kóstolhattak a gyümölcsből.
Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója kiemelte: tapasztalataik szerint a hazai zöldségek és gyümölcsök esetében
a vásárlók lojalitása évről évre növekszik.
Az idén üzleteikben 20-25 százalékkal több dinnyét értékesítenek, mint a tavalyi év hasonló időszakában.