A csokinyúl a sláger, a bárány hátul kullog
![Csokinyúl](https://cdn.origo.hu/2023/12/dm69kyPBk7aei1cjfFCCxwuBjjAy4YeJ1QnMfCmwxtk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2IzZTA3MWQyYWM1NjQ1ODhiYzcwNjQzZWNlNTE1ZjU4.webp)
A húsvét az év első olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszervásárlásokat: 2015-ben 3,4 százalékkal nőtt a teljes élelmiszerpiac. Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti, három hónapos időszakban - közölte a Nielsen piackutató pénteken.
Értéket tekintve 2 százalékkal, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom az édességek piacán, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Az édességek között továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak.
A szezonális édességek teljes, forintban mért forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék,
a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következett, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.
Az egyéb csokoládé figurák, a kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a múlt évben és azelőtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.
A Nielsen szerint folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a vevők
a húsvéti édességekre kiadott pénz 85 százalékát költötték tejcsokoládéra,
ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A húsvéti édességek teljes értékben mért forgalmából a hipermarketek részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot. A diszkontok mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott - közölte a Nielsen.