Bár sokan csak fantasztikusan finom fagylaltjáról ismerik a Vernonból származó Ben&Jerry márkát, a cég nem csak vicceskedik, amikor elnevezi új ízeit, keményen belemennek a politikába is.
2009-ben a Yes Pecan, pekándiós fagylaltot Barack Obama elnök beiktatásának tiszteletére alkották meg, a név a Yes We Can kampányszlogenre utalt. 2015-ben egy málnás-pillecukros ízzel Save Our Swirled címmel a klímaváltozás következményeire hívták fel a figyelmet, mert az is fontos a vállalatnak.
Az egyneműek házasságát is támogatják, egyik legnagyobb sikerű ízüket, a csokoládé sütiset átnevezték I Dough, I Doughra és még videót is készítettek róla, milyen
fontosnak tartják, hogy mindenki összeházasodhasson azzal, akit szeret.
Az elnökjelöltek konkrét támogatásába nem szálltak be hivatalosan, de azért az egyik alapító, Ben Cohen otthon, a saját konyhájában készített vagy húsz liter csokis-mentás jégkrémet, amit Bernie Sanders után Bernie's Yearningnek nevezett el. Ha eddig nem lett volna nyilvánvaló, a Ben&Jerry meglehetősen elkötelezett a demokratikus értékek mellett.
Most pedig, ahogy az elnökválasztási kampány jelöltállítási része lassan véget ér, ismét a vállalat jelentkezett egy Empower Mint nevű mentafagyival, amibe csokis süti darabok mellett még egy kis tejkaramella is jutott. A lefordíthatatlan szójáték az empowerment angol szóra utal, ami magyarul felhatalmazást jelent és az amerikai szavazójoggal kapcsolatos problémákra hívja fel a figyelmet. Az utóbbi években ugyanis már csak bizonyos típusú személyazonosító birtokában lehet szavazni, ami hátrányba hozza a szegényebb településeken lakó és/vagy idősebb választókat, akik nem rendelkeznek ilyen igazolvánnyal, így a rendelkezés kizárja őket a választásból.
A Ben&Jerry humoránál és rendkívül egyértelmű politikai elkötelezettségénél már csak az a megdöbbentőbb Magyarországról nézve, hogy a céget már régóta nem az alapítók birtokolják. Feltételezhetően a Unilever nem jókedvében egyezett bele, hogy a fagylaltokon keresztül azután is befolyásolják a fogyasztók gondolkodását, hogy jelentős összegért megvásárolta a vállalatot, de talán azt is felmérték, hogy
számos vásárló számára ez a márka egyik fő vonzereje.
De lehetnének akármilyen viccesek persze, ha nem csinálnának zseniális fagylaltot elképesztően kreatív ízekben.