Azt eddig is tudtuk, hogy az amerikai first lady, Michelle Obama félelmetes hatással van a divatiparra, pillanatok alatt sztárt tud csinálni a legismeretlenebb márkából is. Most az is kiderült, hogy az elnök a borokkal van így:
amit ő iszik, azt azonnal eladják.
Amikor nemrégiben Barack Obama a Gala de la Hispanidad nevű rendezvényen egy Pezo de Rei Ribeira Sacra nevű borral koccintott, az érintett spanyol régió borászai még nem tudták, hogy hamarosan világhírűek lesznek. Az Amerikában élő latinok tiszteletére adott gála érthető okokból komoly figyelmet kapott a spanyol ajkúak körében, de a felfokozott érdeklődés mégis mindenkit meglepett. Az „Obama boraként” emlegetett bor az azonnal felvásárolt készleteken kívül komoly figyelmet, sőt, befektetőket hozott a hegyvidéki térség bortermelőinek.
A külföldre eladott közel 2 millió liternyi Ribeira Sacra típusú borból mintegy 100 ezer litert vittek eddig az Egyesült Államokba, de iparági beszámolók szerint az igény gyorsan növekszik. „Egyértelmű a növekedés, egyre több importőr és forgalmazó foglalkozik a Ribeira Sacrából származó borokkal” - állítja Dominic Rodrigues a Classic Wines nevű helyi borászat képviseletében.
A térség borászai ugyan hálásak a figyelemért, de a hirtelen fellelkesedett befektetőkkel kapcsolatban már óvatosabbak.
Tiszteljük azokat, akik új projektet szeretnének indítani Ribeira Sacrában, de csak akkor, ha figyelembe veszik a hegyi bortermesztés kultúráját, ami jellemző ránk”
A hírességgé vált bor kiválasztásában Obamának természetesen semmi szava nem volt,
egy galíciai férfi ajánlotta a márkát a catering cégnek. Rodriguez szerint az esetet rendesen felfújták a médiában, de a forgalmazó szerint összességében mégis csak hasznára vált a térségnek.
„Obama borából” az üzletekben és a pincékben ugyan nem maradt, de ha valaki szeretné kipróbálni, online még levadászható. Feltételezhetően az eredeti ár többszöröséért.