Keménysajt kategóriában a Sümegtej családi vállalkozás Ranolder nevű terméke ért el első helyezést. A Ranolder János püspök nevét viselő, hat hónapig érlelt sajtkülönlegesség illata, íze jellegzetes; a pörkölt mogyorót lehet benne felfedezni.
Keménysajt kategóriában a második helyezett a Magyaralmási Agrár Zrt. Pater sajtja lett, amelynek íze a kesudióra, a lágy pörkölésű dióra, a sós karamellára, valamint az aszalt mangóra és ananászra emlékeztet. Ezt a sajtfélét minimum kilenc hónapig érlelik.
Félkemény kategóriában szintén a Sümegtej Panarella sajtja harmadik helyezést ért el. Ez egy puha és rugalmas sajtfajta. Enyhén édeskés ízvilágú, hathetes érlelésű különlegesség, melyet a kérget borító penész tesz még egyedibbé.
A nyertes sajtokat a forgalmazó cég két tulajdonosa vitte ki a franciaországi megmérettetésre. Gábossy Ádám és Gábossy Árpád megalapíthatta a Sajtmesterek Nemzetközi Céhének Magyar Páholyát. A Sajtmesterek Nemzetközi Céhének tiszteletét azzal vívták ki, hogy immár négy esztendeje megrendezik a Nemzetek Sajtversenyét, a jövőben pedig már nemzetközi szinten is népszerűsíthetik a hazai sajtvilág büszkeségeit.
Hatalmas öröm ez számunkra, hiszen a Sajtmesterek Nemzetközi Céhe a világ legnagyobb, a sajtok népszerűsítésével foglalkozó szervezete, amely kizárólag olyan személyeket választ tagjai közé, akik sokat tettek a sajtkultúráért."
- mondta Gábossy Ádám, a SZEGA Camembert Kft. ügyvezetője.
Gábossy Ádám szerint nagyon pozitív a magyar sajtok fogadtatása, ám a magyar borral ellentétben nem igazán ismerik.
Ennek ellenére Ádám nagyon bizakodó.
"Mivel roppant nyitottak a hazai termékekre, ezért úgy gondolom: hatalmas lépést tehetünk azért, hogy a magyar sajtok ismertebbé váljanak." – magyarázta.
A Mondial du Fromage kiállítása június 11-13. között zajlott a Párizs melletti Tours városában. A háromnapos esemény alatt már folytak a tárgyalások arról, hogy több ország is forgalmazná a magyar sajtokat.