Nagy-Britanniában körülbelül évi 6 milliárd fontot költenek az elhízással kapcsolatos betegségek leküzdésére, mint például a 2-es típusú cukorbetegség, a szívbetegségek és a rák.– írja a Food Processing Technology.
A március 6-án kiadott adatok azt mutatják, hogy
a brit túlsúlyos gyermekek a napi ajánlott iránymutatási értéket meghaladó 290-500 plusz kalóriát fogyasztanak, míg a felnőttek átlagosan 200-300 extra kalóriát visznek be.
Az új „One You" kampány arra sarkallja a felnőtteket, hogy 400 kalóriát fogyasszanak reggelire, és 600 kalóriát ebédre és vacsorára.
Egyszerűen kevesebbet kell enni. Az igazság az, hogy a gyerekek és a felnőttek túl sok kalóriát fogyasztanak, és ezért túlsúlyosak vagy elhízottak
– mondta Duncan Selbie, az egészségügyi és szociális hivatal vezetője.
Az ipar segíthet a családoknak abban, hogy innovatív módszerekkel csökkentsük az elfogyasztott kalóriákat, és előmozdítsuk az Egyesült Királyság vezető szerepét az elhízás kezelésében.
A politikai döntéshozók arra szólítják fel az élelmiszeripart, hogy formálják át a termékeiket a kalóriatartalom csökkentése érdekében, különösen a feldolgozott élelmiszerekben és a készételekben, így például a pizzában, a húskészítményekben, csomagolt szendvicsekben és snackekben.
A kormány becslése szerint, ha a 2024-re megcélzott kampány sikeres lesz, az megakadályozhat több mint 35 000 korai halálesetet, és megspórolhat az egészségügynek 9 milliárd fontot az elkövetkező 25 évre.
Az új kampány nemcsak az otthoni fogyasztásra vásárolt ételre és italokra vonatkozik, hanem a büfékben, éttermekben és kávézókban fogyaszthatókra is.
A brit élelmiszer- és italszövetség elnöke szerint ahhoz, hogy sikeres lehessen egy nemzet egészségi állapotának javítása, fontos, hogy megfelelő, világos és könnyen érthető tápanyag- és kalóriainformációkat biztosítsanak a vásárlóknak és a fogyasztóknak.